בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מועמד לגיוס זכה לשיחת איום מהשב"כ

נער שנעצר בלשכת הגיוס בירושלים בחשד לחלוקת פליירים המדברים על מוסר הלחימה היהודי, זכה לשיחת שב"כ מאיימת. "לא להתייחס לניסיונות ההפחדה המגוחכים שלהם"

  • מערכת הקול-היהודי
  • א' אב תשע"ד - 20:00 28/07/2014
גודל: א א א
לשכת גיוס. אילוסטרציה
לשכת גיוס. אילוסטרציה

ללשכת הגיוס בירושלים הגיע אתמול (ראשון) שלמה רקובר, תלמיד ישיבה כבן 17 המתגורר בעיר. רקובר, שהגיע ללשכה בפעם החמישית, הפעם בכדי לעשות מבחן פסיכוטכני כפי שעושה כל חייל בהליך גיוסו, נעצר בידי המשטרה בעוון חלוקת פליירים.

"פתאום קפצו עלי חיילים בהיסטריה ודרשו את הפליירים", מספר רקובר בשיחה עם הקול היהודי. "לאחר מכן הגיעו שוטרים שהבטיחו שהם יימחקו לי את החיוך מהפנים".

"לקחו אותי לתחנת לב הבירה, ושם חקרו אותי כשעתיים". לטענת המשטרה, רקובר חילק בלשכת הגיוס פליירים המדברים על מוסר הלחימה היהודי. "הם אמרו לי שגרמתי להשבתת לשכת הגיוס למשך דקות ארוכות". לאחר החקירה הועבר רקובר לחדר אחר, שם חיכה לו איש שב"כ המכונה "אביחי".

"אביחי התחיל להפחיד אותי ואמר לי 'אתה על סף תהום, אנחנו יודעים עליך דברים שאפילו אתה לא יודע על עצמך'", מספר רקובר על שיחת השב"כ. המכונה אביחי הטיח דברים שונים ברקובר ואף ניסה להפחיד אותו. "כל החברים שלך יושבים במעצר בית, אולי הם מחייכים אבל בפנים הם אוכלים את עצמם. אני מציע לך לעזוב את הדרך הזאת ואת החברים האלה", אמר איש השב"כ.

אביחי הזכיר לרקובר כי הוא טוב בלימוד, והציע לו להתרכז בזה. "אל תקח את השיחה הזאת בתור שיחת איום, זו שיחה חברית", אמר המכונה אביחי והוסיף "חבל שיום אחד אני אצטרך להוציא אותך מהמיטה באמצע הלילה. תנטוש את הדרך שבחרת לעצמך, תבחר דרך שקטה, רגועה, בלי בתי כלא".

בסיום השיחה לא הצליח איש השב"כ לעצור את עצמו, ואמר "אתה כזה אפס, כלומניק, כזה פינצ’ר קטן".

בנוגע לגיוסו לצה"ל אומר רקובר, כי הוא מעוניין להתגייס "לצבא יהודי שמתנהל על פי התורה, ולא ל'צבא הגנה לישראל' שחיי תינוק ערבי חשובים לו יותר מחיי 7 חיילים בנגמ"ש".

מה יעשה מי שייפגש בשיחת שב"כ? לרקובר יש עצה. "קודם כל לזכור ש'אין הם כלום', ש'יתפרדו כל פעלי אוון'", הוא מצטט את הפסוק ומוסיף "כמובן לשתוק, לא להביט בהם ולא להתייחס לניסיונות ההפחדה המגוחכים שלהם".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד