בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"מחאה לגיטימית אינה מצדיקה צו מנהלי"

לאור הפרסומים על כוונת פיקוד מרכז להוציא צווי הגבלה מנהליים לקראת פינוי עמונה, מזכירים בארגון חוננו לאלוף הפיקוד כי אין להוציא צו מנהלי בכדי למנוע מחאה לגיטימית. "עולה חשש שאלוף הפיקוד ינסה לעקוף את בתי המשפט"

  • יח"צ
  • י"ב כסלו תשע"ז - 17:01 12/12/2016
גודל: א א א
(יהודה פרל)(
(יהודה פרל)(

עו"ד ארבוס מציין את הפרסומים בכלי התקשורת ובהם בעיתון הארץ, אודות כוונת אלוף הפיקוד רוני נומה להוציא עשרות ואף מאות צווי הגבלה מאזור יהודה ושמרון בכלל, ואזור היישוב עופרה בפרט, כדי למנוע פעולות מחאה לגיטימיות כנגד פינוי היישוב עמונה המתוכנן לימים הקרובים.

"אנו בטוחים כי החלטות בג"ץ והחלטות ועדת הערעורים שניתנו בעניין במשך השנים וכך גם אלו שניתנו זה לא מכבר, נלמדו והופנמו להליך הוצאת צווי ההגבלה והפיקוח, ברם 'אין מחזקים אלא למחוזקים'.", כתב עו"ד ארבוס והזכיר את החלטת נשיא בית הדין הצבאי לערעורים אל"מ נתנאל בנישו שביטל לאחרונה צו מנהלי לתושב השומרון וקבע כי פעולות מחאה "אינן מצדיקות, כלל, שימוש באמצעי מינהלי דרקוני, דוגמת הצו הנוכחי"

"מהמקובץ עולה, כי אין להוציא צווי הגבלה ופיקוח על מנת למנוע פעולות מחאה לגיטימיות", כתב עו"ד ארבוס ואף הזכיר לאלוף הפיקוד את חובת השימוע בטרם הוצאת צו.

"הוצאת 'צווי בזק' בלא מתן זכות שימוע קודם להחלטה מנוגדות 'לכללי הצדק הטבעי'", הוסיף עו"ד ארבוס והדגיש כי "המתואר בכלי התקשורת מטריד ביותר, מפני שנראה כי ישנו תכנון לנצל את המועד הקצר בו יעשה שימוש בצווי ההגבלה למנוע פעולות מחאה לגיטימיות על מנת לחמוק ולסכל ביקורת שיפוטית על אופן הוצאת הצווים".

בחוננו דורשים מאלוף הפיקוד לקבל הבהרה בהקדם האפשרי כי אין בכוונתו לעשות שימוש פסול בצווים, תוך ניצול המועד הקצר לתכולת הצווים כדי להימנע מביקורות שיפוטית על הוצאת הצווים.

עו"ד ארבוס מסר בתגובה: "לאור הפרסומים עולה חשש שבפיקוד מרכז מתכוונים לחלק באופן סיטונאי צווי הגבלה ללא משפט או ראיות, תוך עקיפת החלטות של בתי המשפט השונים בנושא, וזאת בכדי להשתיק מחאה לגיטימית כנגד פינוי עמונה. אנו דורשים מאלוף הפיקוד להבהיר כי לא יבצע צעדים אותם הגדיר נשיא בית הדין הצבאי דרקוניים, ולא ימנע מחאה לגיטימית באמצעות שימוש בצו מנהלי".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד