בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מחר: דיון בבג"ץ על גורל הבתים

פרקליטות המדינה דיווחה כי ישנן בעיות במסמכי הרכישה של אחת החלקות בגבעת אסף, והודיעה כי תהרוס שלושה מבנים. התושבים עדיין דנים האם לנהל מאבק בשטח כנגד כוונת ההרס

  • אלחנן גרונר, הקול היהודי
  • ו' אלול תשע"ד - 11:49 01/09/2014
גודל: א א א
גבעת אסף (הקול היהודי)
גבעת אסף (הקול היהודי)

הישוב גבעת אסף בבנימין עומד בשנים האחרונות בעין הסערה המשפטית, וזאת בעקבות עתירות של ערבים וארגוני שמאל קיצוני הטוענים כי הישוב נבנה על מה שמכונה "אדמות פרטיות" של ערבים.

לפני כשלושה חודשים הרסו התושבים באופן עצמאי בתים שנבנו על חלק משטח הישוב, ובנוגע לבתים אחרים, אשר על החלקות בהן הם ממוקמים הוגשו מסמכי רכישה, נדחה ביצוע ההריסה עד לבחינת המסמכים.

הדחייה ניתנה ל-90 יום שכבר חלפו אך הוארכו מפעם לפעם. לפני כשבועיים הודיעה פרקליטות המדינה כי ישנן בעיות במסמכי הרכישה של אחת החלקות והם חשודים כמזויפים. בשל כך הודיעה המדינה כי בכוונתה להרוס את בתיהם של שלוש משפחות המתגוררות על החלקה.

בגבעת אסף אומרים כי עד כה נכשלו המאמצים המשפטיים והפוליטייים למנוע את הגזירה. ניסינו לברר האם בכוונת התושבים לנהל מאבק ציבורי בשטח על הבתים, אולם גורמים בגבעת אסף מסרו לנו כי טרם התגבשה עמדה ברורה בנושא והתושבים עדיין דנים על כך.

מחר (ג') ידון בג"ץ בנושא, ובבקשת התושבים להימנע מההרס. ככל הנראה סביר שבג"ץ ידחה את בקשת התושבים ויורה על ביצוע ההרס באופן מיידי.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד