בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מי עומד מאחורי פעולות הדה-לגיטימציה לישראל?

דו"ח שהוגש (ג') לח"כים קובע כי רפורמים עומדים מאחורי פעולות הדה-לגיטימציה נגד ישראל בעיקר באמצעות ארגון 'רבנים לזכויות אדם'

  • יח"צ
  • ז' חשון תשע"ז - 15:36 08/11/2016
גודל: א א א
הרב אשרמן מרבנים למען זכויות אדם. ארכיון (אהוד אמיתון, tps)
הרב אשרמן מרבנים למען זכויות אדם. ארכיון (אהוד אמיתון, tps)

בדו"ח שמפרסם מרכז ליב"ה, ואשר הוגש הבוקר לחברי ועדת הפנים אשר דנים הבוקר בסוגיית הכותל המערבי, מוצגים מקורות המימון של רבנים לזכויות אדם, המורכב ברובו מרבנים רפורמים. בישראל ישנן 54 קהילות רפורמיות ו-17 מהעומדים בראשן הם חברים ב'רבנים לזכויות אדם' או בעלי תפקידים בכירים בארגון.

הארגון, הפועל לסיוע לערבים ברחבי יהודה ושומרון ורצועת עזה, היווה חלק ממקורות דו"ח גולדסטון שתיאר את פעולות צה"ל ברצועת עזה כפשעי מלחמה.

הארגון אף פועל בקשר הדוק עם ארגון הקיצוני תעאיוש, אשר שנחשף בתחקיר "עד כאן", כי שני הארגונים פעלו לשכנוע פלסטינים להשתלט על אדמות מדינה ביהודה ושומרון.

מקורות המימון של הארגון, שתקציבו כולל כ-5 מיליון ₪ לשנה, כוללים בין השאר את הקרן החדשה לישראל, וכן קרנות אירופאיות ואמריקאיות שרובן תומכות בחרם על ישראל ומממנות במקביל ארגוני חרם וארגונים פלסטיניים הנמצאים בקשר עם גורמי טרור מארגון החזית העממית.

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

על פי הדו"ח, רבנים לזכויות אדם אף מקיימים שיתופי פעולה עם ארגונים פלסטיניים אלו, ומקיימים פעילות ענפה בנגב לטובת הבדואים תוך הכפשת ישראל והשוואת תכנית להסדרת מגורי הבדואים בנגב לאנטישמים ברוסיה.

במרכז ליב"ה אומרים כי בעוד הרפורמים דורשים הכרה כזרם ביהדות, בין השאר באמצעות אישור מתווה הכותל, הרי שהדו"ח חושף את פעילותם הבלתי לגיטימית כנגד ישראל וצה"ל.

נזכיר כי לפני מספר ימים חשף ארגון ליב"ה כי מי שעומדו בראש מאבק הרפורמים בכותל הינם אנשי שמאל קיצוני. "הרבה" עידית לב שהובילה את "התפילה השוויונית" היא מנהלת מחלקה בארגון השמאל הקיצוני רבנים לזכויות אדם אשר פועל ליצירת דה לגיטימציה לישראל ובן השאר היה אחד ממקורותיו של דו"ח גולדסטון. לב עצמה היתה ממובילות הפגנה בלתי חוקית של יהודים וערבים כנגד פעילות צה"ל ברצועת עזה בזמן מבצע צוק איתן.

גם ראש התנועה הרפורמים העולמית ריק ג'ייקובס שהוביל את התפילה בשבוע שעבר שותף לאג'נדות שמאל קיצוני ובביקור שערך לאחרונה בישראל השתתף בפעילות של ארגון שמאל קיצוני נוסף – רופאים לזכויות אדם – בכפר פלסטיני באזור טול כרם ושיבח את פעילות הארגון, אשר בין השאר מלווה ומסייע בעתירות של מחבלים הכלואים בבתי הכלא בישראל. גייקובס אף חבר במועצה הבין לאומית של הקרן החדשה לישראל.

"הרפורמים מבקשים מצד אחד הכרה כזרם לגיטימי ביהדות, ומצד שני פועלים כנגד צה"ל ומדינת ישראל. צריך להבין שהמאבק הרפורמי לשינוי הסטטוס קוו בנושאי דת ומדינה שזור באופן מובהק במאבק בפעולות צה"ל כנגד הטרור, וביצירת דה לגיטימציה לישראל ע"י שיתופי פעולה עם ארגוני החרם וארגונים פלסטינים עויינים", אומרים בליב"ה.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד