בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מכה למלחמת המשטרה בתושבי גאולת ציון

במחוז ש"י מנהלים מרדפים יומיומיים אחרי תושבי המאחז גאולת ציון אך בית המשפט שחרר צעיר שנעצר במאחז ללא תנאי וקבע כי ספק אם צו התיחום אוסר כניסה למאחז

  • יח"צ
  • ל' תשרי תשע"ז - 17:13 01/11/2016
גודל: א א א
שוטרים סמוך לגאולת ציון. ארכיון (שירה אייזנר, tps)
שוטרים סמוך לגאולת ציון. ארכיון (שירה אייזנר, tps)

לאחר מאות מעצרים ומערכה של ממש שניהלו במשטרה כנגד האיחזות נערים יהודים במאחז גאולת ציון שבגוש שילה - קבעה שופטית בית משפט השלום בירושלים פסק דין חריג כנגד 'צו התיחום' בו משתמשת המשטרה כנגד המתיישבים.

שופטת בית משפט השלום בירושלים מאיה אב גנים ויינשטיין דחתה אתמול (שני) את בקשת המשטרה להטיל מעצר בית והפקדה כספית על צעיר שנעצר בחשד להפרת צו תיחום במאחז גאולת ציון בגוש שילה.

במשטרה טענו כי עצם שהיית הצעיר בשטח המאחז מהווה עבירה על החוק בשל צו תיחום עליו חתם אלוף פיקוד המרכז, רוני נומה.

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

אולם עו"ד איתמר בן גביר שייצג את הצעיר מטעם ארגון חוננו טען כי צו התיחום אוסר כניסה לשטח לצורך בניה בלבד. בנוסף הודה נציג המשטרה כי שטח התיחום אינו מגודר ואין שלטים באזור המלמדים על כך שהשטח תחת צו כלשהוא.

השופטת קיבלה את טענותיו של עו"ד בן גביר ודחתה לחלוטין את דרישות המשטרה תוך שהיא קובעת כי "ישנו ספק לכאורה בכל הנוגע לתיקוף האיסור החל מכח ההכרזה".

בארגון חוננו בירכו על ההחלטה, שלמעשה שומטת את טענות המשטרה אשר רודפת את תושבי גאולת ציון על בסיס יומיומי ומבצעת שוב ושוב מעצרים במאחז.

"מדובר בהחלטה חשובה בעלת השלכות רוחב", אמר עו"ד איתמר בן גביר. "למעשה בית המשפט קבע שיש בעיה קשה לסלק אנשים מהגבעות רק על פי צווים של שטח מתוחם. בפרקליטות הצבאית פישלו כאשר השתמשו בצווים אלו והגיע הזמן שמשטרת ישראל יעזבו את נערי הגבעות ויחלו לפעול נגד הטרור האמיתי שמסכן את מדינת ישראל ולא ירדפו אחרי נערים ונערות שמתיישבים באדמת ארץ ישראל".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 24 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד