בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מכירת חמץ ללא אגרה

פנייתם של הרבנים הראשיים לשר הדתות נענתה בחיוב

  • ב' ניסן תשע"ז - 17:03 29/03/2017
גודל: א א א

עד היום, מכירת חמץ באמצעות הרבנות הייתה כרוכה באגרה. מציאות זו עוררה חשש מכך שבעלי עסקים קטנים, שהיו צריכים לשלם בעבור המכירה, יימנעו מלמכור את חמצם. פנייתם של הרבנים הראשיים לשר לשירותי דת, דוד אזולאי הובילה לשינוי במצב.

ההנחיה הקודמת שיצאה לפני מספר שבועות, על-ידי מנהל אגף הסדרה, פיקוח ובקרה במשרד לשירותי דת קבעה, כי בעל עסק שיש ברשותו תעודת כשרות, לא יוצרך לתשלום אגרה בעבור מכירת חמץ, מכיוון שתשלום זה נכלל באגרה שהוא משלם באופן קבוע על תעודת הכשרות המוענקת לו.

לעומת זאת, בעל עסק שאין ברשותו תעודת כשרות במשך כל השנה, יצטרך לשלם 130 ₪ עבור מכירת החמץ, כך על פי ההנחיה. משמעות הדבר היא, שבעלי קיוסקים ומרכולים שאינם זקוקים לתעודת כשרות, יידרשו לשלם את האגרה המיוחדת עבור מכירת החמץ. מכאן נבע החשש שחלקם יוותרו על המכירה ויכשילו את הלקוחות באיסור 'חמץ שעבר עליו הפסח'.

בעקבות פניית הרבנים הראשיים, הורה השר לשירותי דת, דוד אזולאי, לבטל את ההנחיה הקובעת כי יש לשלם אגרה. ההנחיה החדשה גורסת מתן שיקול דעת למועצה הדתית, המאפשר מכירת חמץ לבעל עסק שאין ברשותו תעודת כשרות כל השנה, למכור את חמצו ללא תשלום, בדומה לשירותי דת נוספים המסופקים על-ידי המועצות הדתיות ללא תשלום.

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד