בע"ה ח' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מסמך רשמי: הקשר בין תעאיוש ל"ביטחון המסכל"

כך מסר עזרא נאווי ערבי שנחשד במכירת קרקע ליהודי

  • ל' ניסן תשע"ז - 09:55 26/04/2017
גודל: א א א
המסמכים שנחשפו בגל"צ
המסמכים שנחשפו בגל"צ

מסמכים רשמיים של "הביטחון המסכל הפלסטיני", המקביל לשב"כ הישראלי, מוכיחים ומציגים כיצד מסר בכיר תעאיוש עזרא נאווי, ערבי שנחשד במכירת קרקע ליהודים, ועל פי החשד ידע שהוא שולח אותו אל מותו.

בעבר נחשפה הפרשה בתכנית 'עובדה', לאור תחקיר שערך ארגון "עד כאן". בעקבותיה נעצר נאווי בעת שניסה להימלט מהארץ, אולם הוא שוחרר ובפרקליטות טרם הוחלט האם להגיש נגדו כתב אישום.

במסמכים שמפרסם הבוקר (ד') כתב גל"צ אריאל זיגלר, נכתב דו"ח של קצין ב"ביטחון המסכל" מהכפר יטא ובו נרשם כי"המקור, עזרא נאווי, הודיע שמוחמד חאלד המכונה 'אבו חליל' ביצע מכירת אדמות באזור לישראלים בשותפות בניו יאסר ועקאב בתיווך מתנחל באזור סוסיא ששמו דוד בשנים 2009-10". חותמת רשמית של משרד הפנים הפלסטיני נמצאת על המסמך.

על אף שהמסמכים הללו נמצאים בידי הפרקליטות, כמו גם חומרי חקירה רבים ובהם הקלטות וצילומים בהם מודה נאווי כי ידע מה צפוי אותו ערבי לעבור - "זובור וגזנגה", כלשונו, ועינויים עד מוות, הפרקליטות טרם החליטה אם להגיש נגדו כתב אישום.

מוכר הקרקעות המכונה אבו חליל, מת משבץ, על פי ההערכות, בעקבות החקירות הקשות שעבר בידי הרשות הפלסטינית. נאווי עצמו התגאה כי: "לאבו חליל יש לו קשר עכשיו ישיר לאלוהים. הייתה איזה תקיפה ומאשימים קצת אותי בזה יש לי יד. העברתי את זה לביטחון המסכל".

עזרא נאווי מסר בתגובה לגל"צ: "כדאי לבדוק היטב את השליח שנתן את המסמך ואת האינטרסים שלו. זה כבר שידור חוזר. הנושא הזה כבר נאמר, נחקר, סופר ודובר ואין בו כלום. הכל עורבא פרח".

מהפרקליטות נמסר כי "בשלב הזה, טרם קבלת החלטה, לא נתייחס לחומר הראיות בתיק. התיק נבחן בפרקליטות מחוז ירושלים לקראת קבלת החלטה בעניינו".

יש לציין כי בעבר הביעו בכירים בשמאל תמיכה בעזרא נאווי. גם בכירים לשעבר בפרקליטות ובהם יהודית קרפ המשנה ליועמ"ש לממשלה לשעבר, בכירים באקדמיה ובשירות המדינה התייצבו להעיד להגנתו במשפטים שנערכו נגדו.

בתוך כך, ביום שישי צפויים להגיע פעילי תעאיוש יחד עם אנשי שמאל קיצוני נוספים, לצעדה באזור כוכש השחר וגבעת הבלאדים, וזאת בעקבות האירוע שהתרחש ביום שישי שעבר, במהלכו תקפו יהודים ופצעו אנרכיסטים שהגיעו לאזור ללווות רועי צאן בדואים בשטחי אש של צה"ל.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 9 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד