בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מעצר הלוחמים: המשטרה מודה בניסיון הלינץ'

במהלך דיון על הארכת מעצרם של לוחמי כיתת הכוננות של רכס הגדעונים באיתמר, הודה נציג המשטרה כי כמעט שהתרחש לינץ' באירוע

  • יח"צ
  • ו' שבט תשע"ה - 15:41 26/01/2015
גודל: א א א
לוחמי כיתת הכוננות באירוע סמוך לאיתמר
לוחמי כיתת הכוננות באירוע סמוך לאיתמר

בית המשפט הורה היום (שני) לשחרר את אחד מלוחמי כיתת הכוננות של רכס הגדעונים באיתמר שנעצרו אתמול, ולהאריך את מעצרו של השני, כך מדווח ארגון חוננו.

השניים נעצרו אתמול והובאו הבוקר לדיון בבית משפט השלום בפתח תקווה, שם ייצג אותם עו"ד אורי קינן מטעם ארגון חוננו.

הלוחמים חשודים בגרימת חבלה בנסיבות מחמירות מתוך מניע גזעני, וזאת בשל חשד למעורבות בפציעת שני פורעים ערבים. האירוע המדובר התרחש בשבת לפני שלושה וחצי שבועות לאחר שכיתת הכוננות וכוחות צבא הוקפצו בשל חשש לחטיפה ברכס הגדעונים באיתמר. במהלך הסריקות, מאות פורעים ערבים מהכפר עקרבא יצאו לכיוונם והחלו לתקוף את הכוחות.

ערבים תוקפים את כוחות צה"ל באירוע

לראשונה מאז תחילת הפרשה, הודה בדיון נציג המשטרה כי במהלך האירוע תקפו מאות ערבים רכב צבאי וכמעט שביצעו לינץ' בחייל שנהג ברכב, מה שהביא לירי מצד החיילים ואנשי כיתת הכוננות. למרות זאת ביקשה המשטרה להאריך את מעצרם של השניים, המכחישים כי ירו לעבר ערבים באירוע, בחמישה ימים.

עו"ד קינן דרש במהלך הדיון לשחרר את השניים, והתקומם על עצם מעצרם של לוחמי כיתת הכוננות, אשר אחד מהם סיים לפני ימים ספורים שירות מילואים בגבול לבנון.

בסופו של דבר קבע השופט עמית מיכליס כי לגבי אחד מלוחמי כיתת הכוננות החשד הסביר נגדו "קלוש ביותר, אם בכלל קיים" והורה לשחררו. למרות זאת הורה השופט על שהייתו בתנאי מעצר בית מלא למשך יומיים. את מעצרו של התושב השני האריך השופט ביומיים.

עו"ד קינן הודיע כי יגיש ערר לבית המשפט המחוזי בלוד על ההחלטה. "זו בושה וכלימה שמשטרת ישראל עוצרת אזרחים אשר מתנדבים במערך הביטחון ואשר הגיעו לסייע במניעת לינץ' בחיילי צה"ל", אמר עו"ד קינן. "בית המשפט דחה את רוב טענותיה של המשטרה ושחרר את אחד החשודים, אך אני סבור שהיה מקום לשחרר גם את העצור השני, ואנו נגיש ערר על ההחלטה לעוצרו ל-48 שעות."

יש לציין כי בשבוע שעבר נעצרו שני לוחמים נוספים מכיתת הכוננות של איתמר ורכס הגדעונים. השניים שוחררו רק בעקבות עררים שהגיש עו"ד עדי קידר מארגון חוננו לבית משפט המחוזי והעליון בדרישה לשחררם.

הכתבה באדיבות יח"צ

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד