בע"ה ח' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מפקדי ההרס בעמונה - מנוסים במלחמות עם יהודים

קובי שבתאי מפקד מרחב שומרון לשעבר ומשה ברקת מפקד מרחב דוד יהיו מפקדי המעגלים הפנימיים של כוחות ההרס והפינוי בעמונה • המפכ"ל הדתי הראשון עוקב מקרוב • הפנים שמאחורי הגירוש והחורבן

  • ה' כסלו תשע"ז - 13:00 05/12/2016
גודל: א א א
קובי שבתאי מקבל דרגות ניצב לפני כמה חודשים (פייסבוק משטרת ישראל)
קובי שבתאי מקבל דרגות ניצב לפני כמה חודשים (פייסבוק משטרת ישראל)

ההיתכנות הפוליטית שהיישוב עמונה יעמוד על תילו בעוד חודש הולכת ונראית רחוקה ככל שנוקפים הימים לקראת המועד שהציב בג"ץ לפינוי היישוב. מדי יום מתפרסמות עוד ועוד ידיעות על ההכנות של כוחות הביטחון לקראת העימות הצפוי עם אלפי התושבים ותומכיהם.

כתב 'וואלה' אבי אשכנזי דיווח על חלוקת כוחות המשטרה לקראת הפינוי, במבצע שכונה 'גן נעול'. על פי הפרסום, מפקדי הכוחות המשטרתיים בשני המעגלים הפנימיים של הפינוי הם קציני משטרה עם היסטוריה ארוכה של עימותים עם יהודים.

משה ברקת בטקס קבלת דרגות ניצב (דוברות המשטרה)

מפקד המעגל הפנימי של הפינוי יהיה מפקד מחוז ש"י של המשטרה ניצב משה ברקת. עד לפני כארבע שנים היה ברקת מפקד מרחב דוד של המשטרה ולפעילי הר הבית יש היסטוריה ארוכה של חיכוכים ועימותים איתו, החל מסגירת הר הבית לביקור יהודים וכלה במעצרים רבים של מבקרים יהודים בהר שנעשו בהנחייתו.

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

מעגל הפינוי השני יפעל בעמונה תחת פיקודו של ניצב קובי שבתאי, מפקד משמר הגבול. שבתאי, יש לומר, קצין עם זכויות רבות על עברו בפעילויות בטחוניות רבות ברצועת עזה ובצפון הארץ. שלוש פעמים שבתאי נפצע בהיתקלויות עם מחבלים ערבים, אך כשהופקד שבתאי על משימות בשומרון נראה שיכולותיו הופנו בצורה ברוטאלית נגד יהודים דווקא.

(קובי שבתאי מחרים מצלמות בעת פשיטה משטרתית בגבעת רונן)

בתיעוד מפשיטה משטרתית בגבעת רונן הסמוכה ליישוב הר ברכה לפני כארבע שנים נראה שבתאי, שהיה אז מפקד מרחב שומרון במחוז ש"י, נוהג באלימות וברוטאליות כלפי התושבים היהודים בגבעה ותומכיהם ומחרים מצלמה של אחד הנוכחים במקום שניסה לתעד את האירוע.

עקיבא הכהן, תושב יצהר, שנכח באותו אירוע בגבעת רונן ואף נעצר במהלכו, אומר לקול היהודי:"לא הופתעתי כששמעתי לא מזמן שמינו אותו למפקד משמר הגבול. מפקד מג"ב הוא אחד המפקדים בפינוי עמונה יש חשש גדול לאלימות שתופעל במקום ברוח המפקד".

"בנאדם הוא לוחם אבל הוא שוכח שהמלחמה שלו היא למען היהודים ולא נגדם. יהודים יכול להיות לוחם גדול אבל ברגע שזה מופעל כלפי היהודים זה מאבד את הגדולה שלו".

| מאות הרחקות מנהליות ומעצרי מנע

על פי הפרסום באתר 'וואלה', 1,300 אנשי כוחות הביטחון הוקצו לביצוע פקודת הפינוי בעמונה. כוחות במעגל הראשון שיבואו במגע עם התושבים ותומכיהם לא יצוידו באלות ובנשק בנסיון למנוע הישנות של המראות הזכורים מפינוי עמונה בשנת תשס"ו. בימים אלה עוברים השוטרים המיועדים לביצוע המשימה אימונים ייעודיים במרכז הארץ. כוחות משטרה יוצבו בשני מעגלי הפינוי הפנימיים ועל המעגל השלישי יופקדו חיילי צה"ל.

בעיתון 'הארץ' פורסם הבוקר (ב') שבכוונת מערכת הביטחון להרחיק בצו מנהלי כמאתיים פעילים שעל פי ההערכות במשטרה צפויים להוביל קו תקיף במאבק בשטח או בפעילות ביו"ש בכלל סביב הפינוי. כמו כן צפויה המשטרה, כך על פי הפרסום ב'הארץ', לבצע מעצרי מנע לעשרות פעילים בולטים.

| חיילים ושוטרים יסרבו פקודה?

אתמול (א') עזבו חיילי גדוד 'נצח יהודה' - הנח"ל החרדי - מוצב צבאי סמוך לעמונה לאחר שעלה חשש שהחיילים יובילו אירוע של סרבנות המונית סביב פינוי עמונה, כך פורסם באתר nrg. בתוך כך, בלשים של היחידה לפשיעה לאומנית של מחוז ש"י עצרו שני נערים צעירים בצומת תפוח בשעה שחלקו פלאיירים הקוראים לחיילים ולשוטרים לסרב לפקודת הפינוי.

בנוסף, מנשרים ושלטים הקוראים ללוחמים לסרב לפקודת גירוש יהודים, חולקו במוקדים רבים, בין היתר סמוך לקרית ארבע, תל השומר, התחנה המרכזית בירושלים, המטה הארצי של המשטרה, בסיס מג"ב בשומרון, תפוח, חטמ"ר שומרון, חטמ"ר אפרים ומקומות נוספים.

ממידע שהגיע לידיהקול היהודיעולה כי לוחמים מחטיבת גבעתי ששוחחו בימים האחרונים עם בני משפחותיהם מספרים שמאז שהמפקדים בשרו להם שהם צפויים להיות מופקדים על יצירת מעגל תמיכה לכוחות הפינוי נשמעים בקרב הלוחמים עוד ועוד קולות של לוחמים המצהירים כי יסרבו לפקודה שתכליתה לסייע לפינוי תושבי עמונה.

תגובות (5) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


1 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 9 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד