בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

משוחרר עסקת שליט חוזר לכלא

בית המשפט הצבאי בכלא עופר החליט כי המחבל הפר את 'תנאי שחרורו'

  • כ"ח שבט תשע"ז - 07:46 24/02/2017
גודל: א א א
מחבל. אילוסטרציה (הלל מאיר, tps)
מחבל. אילוסטרציה (הלל מאיר, tps)

מי שנחשב לוותיק המחבלים הכלואים בישראל, המחבל נאיל ברגותי שהואשם ברצח של קצין צה"ל כבר לפני כ-40 שנה ושוחרר במסגרת 'עסקת שליט' יחזור לרצות את עונשו בבית הכלא הצבאי. כך החליט השבוע בית המשפט הצבאי שבכלא עופר.

לאחר חטיפת שלושת הנערים הי"ד בגוש עציון, נעצרו כ-60 ממשוחררי העסקה אך עם הזמן קבע בית המשפט הצבאי כי יש לשחררם מחדש. לגבי רוצח זה קבע בית המשפט בהתחלה כי יש לשחררו מכיוון שלא עבר עבירות ביטחוניות נוספות, אך אמש כאמור קיבל בית המשפט את עמדת המדינה וטען כי הוא הפר את תנאי שחרורו וישוב לרצות את מאסרו – מאסר עולם.

נימוקי בית המשפט כללו את שובו של ברגותי לעסוק בפעילות טרור ובמימון טרור, הסכמתו לכהן בתפקיד שר האסירים במסגרת אחדות שבין ארגוני הטרור פתח וחמאס והשתתפותו בפעילות של תאי סטודנטים של החמאס. בכל אלה, טען בית המשפט, יש משום הפרה של תנאי השחרור ולפיכך חזרתו לריצוי מאסרו מוצדקת.

ארגון אלמגור הגיב להחלטת בית המשפט, "כל מה שארגון אלמגור אומר בשנים האחרונות מתמצה בסיפור הנ"ל. מחבל פתח שהקצין בכלא והפך למנהיג חמאס, מחבל חמאס שמודה על החטיפה שהביאה לשחרורו ותומך בחטיפות נוספות, ומחבל ששוחרר מהכלא, ולפי מקורות ישראלים "חתם" על "התחייבות" לא לחזור לטרור נעצר ונכלא שוב בשל מעורבותו בחטיפת שלושת הנערים בגוש עציון.

כל הרעות החולות של שחרור מחבלים בסיפור אחד. ארגון אלמגור הזהיר כי שחרור מחבלים יביא להרג ישראלים והנה מניין הרוגים כבר עומד על שישה ישראלים ומי יודע עוד כמה יהרגו מידיו של מנהיג החמאס החדש בעזה יחיא סנואר.

ארגון אלמגור קרא וממשיך לקרוא למעצרם של כל משוחררי עסקת שליט והחזרתם לכלא באופן מידי. חייבת לחול עליהם אחריות קבוצתית שבה אם אחד חוזר לטרור כולם חוזרים לכלא. על ממשלת ישראל להודיע כי לא תשחרר עוד מחבלים מהכלא ותאמץ מידית את דו"ח ועדת שמגר למו"מ ושחרור מחבלים.

על הממשלה להבהיר כי במקום שחרור מחבלים תגבה מחיר מהחמאס, מחיר כבד שיביא לשחרור הדר גולדין ואורון שאול כמו גם האזרחים המוחזקים בידי החמאס. ארגון אלמגור קורא לממשלה להודיע מידית כי לא יהיו יותר שחרורי מחבלים לא המוניים ולא מצומצמים. על הממשלה להפיק מיד את הלקח מסיפורו של נאיל ברגותי ולא לבזבז משאבי מערכת הביטחון בשחרור ומעצר מחדש של מחבלים משוחררים".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד