בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

משפחת שאול מעלה ספקות ועותרת לבג"ץ

משפחות של אורון שאול הי"ד דורשת לקבלת את כל המסמכים על מות בנם

  • כלב אליהו
  • כ"ט אדר תשע"ז - 16:43 27/03/2017
גודל: א א א

אמו ואחיו של החלל אורון שאול הי"ד עתרו הבוקר לבג"ץ באמצעות עורכי הדין ישי שריד ונריה הרואה כנגד קצינים בכירים בצה"ל ובהם הרמטכ"ל, ראש אכ"א והרב הצבאי הראשי. בעתירה מבקשים בני המשפחה להורות לקציני הצבא להעביר לעיונם את כל המסמכים הקשורים בנפילתו של אורון לרבות תוצאות הבדיקות שערך בעניינו ענף איתור נעדרים בצה"ל.

בעתירה נכתב כי "זכותם הטבעית והברורה של העותרים, כקרובי משפחתו של החייל הנעדר, היא לעיין במלוא המסמכים הנוגעים להליך קבלת ההחלטות בעניינו, שהביאו להכרזה עליו כחלל שמקום קבורתו לא נודע".

בהמשך העתירה מבהירה המשפחה את חשדה כי מסירת המסמכים באופן חלקי, כפי שנעשה עד עכשיו, נובעת מהסתרת מידע חיוני הנוגע לאורון, ולהכרזה עליו כחלל: "הימנעותם של המשיבים ממסירת המסמכים במלואם, והחלטתם להציגם לעותרים באופן חלקי ותוך השחרות שונות, מעוררת חשש כבד בלב העותרים שמא מסתירים מהם המשיבים מידע חיוני הנוגע לאורון, אשר אינו עולה בקנה אחד עם ההחלטה להכריז עליו כחלל, וכן מידע חיוני הנוגע לשיקולים שעמדו בבסיס ההכרזה עליו כחלל".

"סירובם של המשיבים לנהוג בשקיפות מלאה מציב את העותרים בחוסר ודאות רב ובדאגה גדולה, אשר מוסיפים ללא צורך על סבלם וייסוריהם הכבדים ממילא. אביו של אורון, הרצל שאול ז"ל, הלך לעולמו לפני כמחצית השנה כשספקות מייסרים בדבר גורלו של בנו קיננו בלבו".

זהבה שאול אמרה היום עם הגשת העתירה כי "צר לי שהגעתי לרגע שבו אצטרך לעתור נגד צבא הגנה לישראל והעומדים בראשו שיקרים לליבי כל כך, אבל הסירוב של הצבא להציג בפניי את פרוטוקול הדיונים של בית הדין הרבני באותה העת מעלה בי תמיהות וספקות לגבי החלטתו של הרב הצבאי הראשי דאז תא"ל רפי פרץ שבניגוד מוחלט להלכה היהודית חרץ את גורלו של אורון, ואילץ אותנו לשבת עליו שבעה".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד