בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

משרד החינוך מחייב: ללמד גם על נצרות ואיסלאם

משרד החינוך: "כל התלמידים מחויבים לדעת שירושלים קדושה לדתות האחרות"

  • יח"צ
  • כ"ב אדר תשע"ז - 19:20 20/03/2017
גודל: א א א

משרד החינוך דוחה את טענות ארגון 'חותם' בנוגע ללימוד ילדי מערכת החינוך על כך שירושלים קדושה לנצרות ולאסלאם באופן שווה לקדושתה ליהדות, תוך הפניה למקורות ב"ברית החדשה", ומדגיש כי המשרד רואה זאת כמצב מתוקן.

במענה למכתבו של מנכ"ל ארגון חותם עמיטל בראלי, אשר פנה לשר החינוך בנט בנוגע לספר "בנתיבי ירושלים", כתבה דליה פניג סגנית יו"ר המזכירות הפדגוגית, כי "החומרים באתר משרד החינוך מזמנים מבט רחב על חשיבותה של ירושלים, ומדגישים את מקומה ההיסטורי והדתי לעם היהודי".

לצד זאת כתבה פניג כי במשרד לא רואים כל בעיה בחוברת ובתכניה, אשר מוצעת לבחירת המורה, והדגישה את החשיבות שרואה משרד החינוך בכך שהתלמידים, ובכללם תלמידים ממוסדות דתיים וחרדיים, יכירו את קדושת ירושלים לדתות האחרות.

"יחד עם זאת, אנו מאמינים שכל תלמידי מערכת החינוך של מדינת ישראל, שרובם יהודים אך מיעוטם נוצרים ומוסלמים, מחויבים להכיר את השונה והאחר ולדעת שירושלים קדושה לעם היהודי, אך גם קדושה לדתות האחרות. איננו רואים בלימוד זה החלשת הזהות היהודית של התלמידים היהודים. נהפוך הוא, ככל שתלמיד מכיר את השונה והאחר הוא מבין טוב יותר את עצמו ואת דתו", כתבה.

מארגון חותם נמסר בתגובה: "צר לנו שדווקא בשנת היובל לאיחוד ירושלים, משרד החינוך מוצא לנכון לערער אצל התלמידים את יסוד הזכות של העם היהודי על ירושלים, ולהציע לתלמידי היסודי את גישת הדתות השונות כדי שיוכלו לבחור באמצעותה באיזו גישה ברצונם להתחבר לעיר. באופן הזה עלול דור התלמידים לאבד את המוטיבציה לשמור על ירושלים המאוחדת כבירתה של מדינת ישראל".

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד