בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

משרד החינוך פעל נגד המאבק על עמונה

פגישה מיוחדת ופניות חריגות - כך ניסה משרד החינוך לטרפד הגעת בני נוער לעמונה בימי המאבק. ראש מוסד חינוכי: "לא שמענו שמזהירים מנהלי תיכונים שלא יאפשרו לתלמידים ללכת לעשן חשיש במועדונים"

  • אורי קירשנבום
  • י"ג טבת תשע"ז - 21:00 11/01/2017
גודל: א א א
(אברהם שפירא)
(אברהם שפירא)

האם משרד החינוך בראשותו של השר נפתלי בנט פעל לטרפד הגעת בני נוער למאבק בעמונה?

ראשי מוסדות חינוך תיכוניים של הציבור הדתי-לאומי עמם שוחחנו ספרו על פניות חריגות מצד גורמים במשרד החינוך שהזהירו את מנהלי המוסדות לבל יאפשרו לתלמידיהם להגיע ליישוב עמונה בימים בהם התקבצו פעילים ביישוב למניעת הפינוי.

השיא היה בהזמנתם של ראשי ישיבות תיכוניות ואולפנות ביהודה והשומרון לישיבה עם בכיר במשרד החינוך, מפגש שהתקיים בימים בהם קראו אנשי מטה המאבק בעמונה לציבור הרחב להגיע ליישוב.

"זו היתה פגישה מיוחדת לצורך העניין", אומר לקול היהודי ראש מוסד חינוכי. "מדובר בהתנהלות חריגה.אם תלמיד רוצה לברוח אז זה כמו כל בריחה רגילה, ואם הוא מבקש אישור ללכת הביתה וההורים שלו מבקשים שהוא ילך הביתה ומשם הוא הולך לכל פעילות שהיא אז העליהום וההתנהגות היתה בלתי סבירה".

לקראת האתר החדש: עזור לנו להיות אתר טוב יותר – לחץ כאן!

המסרים שהגיעו ממשרד החינוך, כמו גם ממנהלי מחוזות וגורמים ב'עליית הנוער', אסרו באופן חד משמעי לאפשר לתלמידים לצאת לעמונה ועל אנשי הצוותים בישיבות התיכוניות והאולפנות נאסר גם כן לשהות במקום. "עצם זה שעושים מזה רעש זה עצמו מצייר אנשים נורמטיביים כחיות", אומר לנו ראש מוסד חינוכי עמו שוחחנו.

ממידע שהגיע לידינו עולה כי תלמידים שבקשו להגיע לעמונה היו צריכים להגיש בקשה מהוריהם שהם מעוניינים לצאת הביתה בלא שיזכירו כלל את כוונתם להגיע לעמונה.

"לא שמענו שמזמינים מנהלי מוסדות ומאיימים עליהם שתלמידים שלהם לא ילכו למועדונים ויעשנו חשיש", אומר לנו ראש מוסד חינוכי, "וכי הזמינו לשימוע מנהלי בתי ספר ערבים שתלמידים שלהם זרקו אבנים?!".

הדברים מצטרפים להתבטאויות של ראש החמ"ד אברהם ליפשיץ באותם ימים נגד השתתפות במאבק על עמונה ופרסום חוזר מנכ"ל בנידון.

על אף פניות שלנו, ממשרד החינוך סרבו להגיב לדברים.

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד