בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

מתחת לבגדים: נשות הכותל ביזו ספר תורה

ביזיון: נשות הכותל הבריחו בניגוד להוראות ספר תורה מתחת לבגדיהן. רב הכותל: "יהודים בכל הדורות מסרו נפשם למיתה כדי לשמור על קדושת ספר תורה"

  • א' סיון תשע"ו - 10:45 07/06/2016
גודל: א א א
הכותל המערבי של הר הבית (הקרן למורשת הכותל)
הכותל המערבי של הר הבית (הקרן למורשת הכותל)

הבוקר (שלישי), לרגל ראש חודש סיוון הבריחו "נשות הכותל" ספר תורה מתחת לבגדיהן בביזוי גדול לרחבה שהוצאה להם במתחם הכותל המערבי של הר הבית. ההברחה נעשתה גם בניגוד לעמדת בית המשפט העליון.

בתגובה לדברים אמר הרב שמואל רבינוביץ' כי"יהודים בכל הדורות מסרו נפשם למיתה כדי לשמור על קדושתו וכבודו של ספר התורה, אך עבור נשות הכותל זכויות הפרט "כביכול" שלהן קדושות יותר.ביום שבו התאספו בני ישראל כאיש אחד בלב אחד תחת הר סיני, באה קבוצה בדלנית וצעקנית זו ומפיצה פילוג ושנאה. אין לך חילול ה' גדול מזה".

"אני מפציר בשר לעניני דתות הרב דוד אזולאי לקבוע, אחת ולתמיד, נוהל ברור ומחייב להתנהגות בכותל ולעצור את הביזיון שמתחולל מדי ראש חודש במקום הקדוש".

יש לציין כי הכנסת ספר התורה היתה בניגוד מפורש להחלטת בית המשפט העליון לפני כחודשיים, ובהמשך להפרה בחודש שעבר של החלטת היועץ המשפטי לממשלה, ומעידה על כוונת קבוצה זו להפר כל סיכום שיהיה עמן בעתיד. מטרתן היא פגיעה בקדושת הכותל , ברגשות המתפללים ובאחדות העם.

הרב רבינוביץ' הודיע כי בשל הביזוי הוא מקבל על עצמו לצום יום אחד.

תגובות (7) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד