בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

נחשף: חמאס השתלט על פלאפונים של חיילים

  • י"ג טבת תשע"ז - 16:55 11/01/2017
גודל: א א א

חמאס השתלט על פלאפונים של חיילים ועקב אחרי פרסומיהם ברשתות חברתיות, כך הותר היום (רביעי) לפרסום.

בשירות הבטחון הכללי ובצה"ל חשפו, כי ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה, פועל ברשתות החברתיות תחת זהויות בדויות, מייצר מגע ווירטואלי עם חיילים בשירות סדיר ובמילואים ומשתלט להם על המכשירים הסלולריים.

זהות בדויה יוצרת קשר עם חיילים ומשדלת אותו להוריד אפליקצייה, משם הדרך להשתלט על הטלפון קלה. כך הצליחו בארגון הטרור חמאס להאזין לשיחות גם כאשר הטלפון מכובה, לאתר מסלולי אימונים של צה"ל, להשתמש בצלמה של הטלפון הסלולרי, לגנוב מידע ועוד.

לקראת האתר החדש: עזור לנו להיות אתר טוב יותר – לחץ כאן!

כמו כן, הדמויות בדויות הצליחו לשדל את החיילים לשוחח על נושאים מסווגים בטלפון.

בעקבות דיווחים שהתקבלו מחיילים על פעילות חשודה ברשת בחודשים האחרונים, פתחו בשב"כ ובצה"ל במה שכינה מבצע 'קרב ציידים', במהלכו איתרו וסיכלו ניסיון השתלטות על מכשירים סלולרים.

כעת, בצה"ל מבקשים להגביר את המודעות בקרב החיילים לסיכון הכרוך ביצירת קשר עם גורמים לא מוכרים ברשתות החברתיות. בצה"ל החמירו את ההנחיות לשימוש ברשתות חברתיות. כמו כן, יופעל מוקד שיקבל דיווחים מחיילים אודות דמויות חשודות נוספות ויצבע בדיקה עבור כל דיווח שיתקבל.

בצה"ל מבקשים לומר, כי יש להקליק על לינקים ממקורות מוכרים בלבד. מורידים אפליקציות רק דרך חנות האפליקציות. מפרמטים את הנייד ( למי שלא נקט בהנחיות לעיל, מומלץ לגבות לפני הפירמוט) מדווחים למפקד ולגורמי ביטחון מידע על כל אירוע חריג.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד