בע"ה י' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ניסיון למנוע חילולי שבת במשחקי כדורגל

העברת סמכויות משרד התקשורת לצחי הנגבי, עלולה להוביל להיתר גורף לעבודה בשבת

  • כלב אליהו
  • ז' אדר תשע"ז - 14:17 05/03/2017
גודל: א א א
משחק כדורגל (יחצ) יח"צ
משחק כדורגל (יחצ) יח"צ

'התנועה למדינה יהודית' פנתה במכתב לחברי-הכנסת החרדיים והדתיים לקראת ההצבעה בממשלה על העברת סמכויותיו של ראש-הממשלה בנימין נתניהו לשר התקשורת המיועד צחי הנגבי. בשל העברת סמכויות אלו, יהיה הנגבי חבר בוועדה המוסמכת להעניק היתרי עבודה בשבת.

הוועדה המדוברת פועלת מכוח 'חוק שעות העבודה והמנוחה' והיא למעשה כוללת שלושה שרים, אך מכיוון שסמכויות שר הדתות לא הועברו במלואן לשר לשירותי דת עם פירוק משרד הדתות בשנת תשס"ג, השר לשירותי דת איננו חבר בוועדה והיא כוללת רק שני שרים בפועל.

למעשה, אין קשר ישיר בין תפקידו של הנגבי במשרד התקשורת לתפקידו בוועדה. הסיבה לכך שהנגבי יהווה חבר בוועדה נובעת מכך שהסמכות הוענקה על-ידי הכנסת לראש הממשלה, והעברת הסמכויות להנגבי כחלק ממינויו לשר התקשורת כוללת גם את הסמכות להכריע בשאלת היתר העסקה בשבת.

בתנועה מציינים במכתבם כי חוות-דעתו של היועץ המשפטי שלא להחליט על העברת סמכויות שר הדתות, לשר לשירותי דת משכלת למעשה כל התנגדות למתן היתר כולל להעסקה בשבת בתחומי הספורט ובפרט בכדורגל. שני השרים החרים, השר כץ והשר הנגבי הודיעו כבר כי הם תומכים במתן ההיתר.

במכתב התנועה לחברי הכנסת נכתב כי "הנכם מתבקשים בזאת להתנגד לכל מהלך לכינוס הוועדה ואו למתן היתר כללי לפעילות בשבת בענף הכדורגל. בכלל זאת, הנכם מתבקשים להתנגד להעברת הסמכויות מראש הממשלה נתניהו, לשר הנגבי".

"כאשר המחוקק בחר להושיב את רה"מ בראש וועדה כזאת, שיש לה השלכות רוחב ציבוריות כבירות על צביון המדינה כולה, המחוקק התכוון כי ראש הממשלה – הוא ולא אחר – ישקול ויכריע בסוגיה, ואם ראש הממשלה היה מבין את גודל האחריות הציבורית המוטלת על כתפיו – הרי שעליו ועל כולכם להתנגד בכל תוקף להוצאת ההיתר, כאשר מבחינה משפטית תהיינה לו השלכות רוחב על כל ענפי הספורט האחרים ואף על תרבות המסחר בשבת".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד