בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"נסיון לתפירת תיק תוך שימוש באלימות קשה"

ביהמ"ש קיבל את טענות עו"ד חריזי מארגון חוננו וקבע כי אין ראיות לכאורה כנגד קטין שהואשם בתקיפת שוטר בהפגנה על רקע פינוי עמונה ומאז שוהה במעצר בית. "מדובר בנסיון לתפירת תיק תוך שימוש באלימות קשה

  • יח"צ
  • כ"ז כסלו תשע"ז - 15:41 27/12/2016
גודל: א א א
(הלל מאיר tps)
(הלל מאיר tps)

מכה למשטרה: שופט בית משפט השלום בירושלים שאול גבאי ריכטר הורה על ביטול תנאי ההגבלה שכללו מעצר בית מלא בפיקוח, מקטין שהואשם בתקיפת שוטר בהפגנה בצומת עפרה על רקע פינוי עמונה, וקבע כין ראיות נגדו.

השופט קיבל את טענות עורכת הדין סיניה חריזי מוזס שייצגה את הקטין מטעם ארגון חוננו, וקבע כי לא קיימות ראיות לכאורה התומכות בכתב האישום שהוגש נגדו בטענה שתקף שוטר מג"ב.

התיק מבוסס על עדויות של שלושה שוטרי מג"ב בני מיעוטים שטענו כי לאחר שאחד מהם ניגש לקטין ודרש שיזדהה, דחף אותו הקטין ופצע אותו.

עו"ד מוזס ציינה בדיון כי ישנו קושי משמעותי בזיהוי הקטין וסתירה בין עדות שוטר המג"ב המתלונן לבין דו"ח הפעולה שמילא, כאשר בדו"ח הפעולה שמילא באופן מיידי מתוארת דחיפה בלבד, ואילו בעדות הפך האירוע לתפיסה בצוואר ופציעה ביד.

בנוסף, שלושת השוטרים שטוענים בצורה מפורטת כי הבחינו בתקיפה למרות הבלגאן והחשיכה ששררה במקום, טוענים כי לא הבחינו מיהו השוטר שריסס את פניו של העצור בגז פלפל, מה שלדברי עורכת הדין מקים קושי באמינות דבריהם.

בנוסף, כבר בעת המעצר כשנרשמה תגובת העצור הוא ענה שמדובר במעצר שווא ודבק בגרסתו גם בחקירה, ותיאר כי שוטרים היכו אותו וריססו את פניו בגז פלפל.

"לאחר שעיינתי בתיק אני סבור כי יש ממש בטענת הסניגורית בדבר ספק בקיומן של ראיות לכאורה", כתב השופט גבאי ריכטר והוסיף כי "אם קיימות ראיות לכאורה אזי הן קיימות בדוחק רב". השופט אף סירב לבקשת התביעה להורות על עיכוב ביצוע ההחלטה.

השופט הוסיף כי גם אם היו קיימות ראיות לכאורה הרי שאין סיבה להשארת התנאים המגבילים שכן מדובר באירוע נקודתי בו מעורב קטין ללא עבר פלילי.

בנוסף מציינים בארגון חוננו כי מחומר החקירה עולה שהמשטרה כבר הכינה בקשה לשחרור הקטין בתנאי של הרחקה מעמונה ועפרה בלבד, אולם בסמוך לדיון השתנתה ההחלטה, ככל הנראה בשל הוראה מגבוה, והוחלט לבקש את הארכת מעצרו. עד לדיון היום שהה הקטין עשרה ימים במעצר בית מלא.

עו"ד חריזי מסרה בתגובה להחלטה היום: "החלטת בית המשפט מדברת בעד עצמה, מדובר על פניו במקרה מובהק של מעצר שווא וניסיון לתפירת תיק בידי שוטרי מג"ב שכאיש אחד מעידים על אלימות מצד חשוד אך "שוכחים" מי השוטר שריסס את המפגינים בגז פלפל. למזלו של הקטין, ישנם בתיק חורים רבים המוכיחים את שטען מלכתחילה שמדובר במעצר שווא במהלכו הותקף על ידי השוטרים באלימות קשה. אלמלא כן יכל למצוא עצמו הקטין בתנאים מגבילים חמורים עד לתום ההליכים נגדו, וזאת על לא עוול בכפו".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד