בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

נציגי תנועות רפורמיות הופיעו בכנסת

האירוע החריג מגיע לאחר שורה של מחוות של הכנסת והממשלה לתנועה הרפורמית

  • ט"ו אדר תשע"ו - 18:10 24/02/2016
גודל: א א א
הדיון היום בכנסת (דוברות הכנסת)
הדיון היום בכנסת (דוברות הכנסת)

לראשונה בכנסת, התארחו בישיבה רשמית של וועדת העלייה והקליטה מאות רבנים רפורמים מצפון-אמריקה. יו"ר הוועדה, ח"כ אברהם נגוסה (הליכוד) ציין כי "כאחת הקהילות הגדולות בתפוצות, יש חשיבות לחיזוק הקשר ביניכם לבין מדינת ישראל, כדי לחזקה כמדינה יהודית ודמוקרטית".

נציגי הרפורמים לא הסתירו לרגע את הדרמטיות שהם ראו בקיום פגישה שכזו. גלעד קריב, מנכ"ל התנועה הרפורמית בישראל הדגיש כי כשבית הנבחרים של ישראל מזמין לראשונה את הרבנים והרבות הרפורמים לישיבה רשמית – "זהו רגע היסטורי בעצם קיומו. מתנהלת מהפכה שקטה בפלורליזם הישראלי, אך על ועדת העלייה והקליטה לעקוב ולוודא אחרי מימוש התחייבות ראש הממשלה לפלורליזם כזה".

הופעתם היום בכנסת של נציגי הרפורמים מגיעה לאחר פגישה שקיים ראש הממשלה נתניהו עם נציגים רפורמים בתחילת השבוע. נציגי המפלגות החרדיות הגיבו בזעם רב על הפגישה, שמהווה לטענתם חיזוק ומתן לגיטימציה לתנועה הרפורמית שנלחמת השכם והערב בקודשי ישראל. מהסיעות החרדיות אף הגיעו איומים על שלימות הקואליציה בשל ההישגים הרבים שקוצרים הרפורמים באחרונה.

חבר הכנסת אורי מקלב מיהדות התורה השווה השבוע במהלך נאום במליאת הכנסת את פעילות הרפורמים לפגישת חברי הכנסת הערבים עם משפחות המחבלים: "הכנסת נזעקה סביב מפגשם והזדהותם של חברי הכנסת הערביים עם הטרור ומעוניינת לקדם את 'חוק ההשעיה'... מנגד כשיש קבוצה קטנה ושולית שלפתע נחה עליהם רוח של תפילה עם ספרי תורה ומקום המקדש חשוב להם פתאום, אף אחד לא מזדעק ושואל 'מה להם ולכל זה'".

"הם עוקרים את תורת ישראל, את עם ישראל ואת ארץ ישראל. אין מצווה אחת בתורה שהם מקיימים ואין מצווה אחת בתורה שהם לא בזים לה... אם חוק ההשעיה חשוב לכם - מן הראוי שנשעה את מי שבאמת בזים ליהדות האמתית והשורשית - הרפורמים", סיים מקלב.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד