בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

נשים תדלקנה נרות בכותל?

בעקבות פנייה של נשות הכותל בשיתוף עם חברות כנסת מ'המחנה הציוני', הורה היועץ המשפטי לממשלה על שיתוף נשים בהדלקת נרות חנוכה בכותל המערבי

  • י"ט כסלו תשע"ו - 21:14 01/12/2015
גודל: א א א
(אליעד מלין)
(אליעד מלין)

היועץ המשפטי לממשלה הורה היום לרב הכותל, הרב שמואל רבינוביץ', כי עליו לאפשר לנשים להשתתף בטקס הדלקת נרות חנוכה בכותל המערבי. לטענתו, אין בדבר מניעה הלכתית ומדובר באפלייה.

הוראת היועץ המשפטי, ניתנת על רקע בקשה ששלחו חברות כנסת מהמחנה הציוני בשיתוף עם נשות הכותל. בעקבות הבקשה כתבה המשנה ליועץ המשפטי, עו"ד דינה זילבר, מכתב לרב רבינוביץ' ודרשה לוודא השתתפות נשים בהדלקה.

יש לציין כי במהלך שיעורו השבועי של הראשון לציון הרב יצחק יוסף, הסביר הרב את התנגדותו להשתתפות נשים בהדלקה. לדבריו הרצון של נשים להשתתף בהדלקה הנערכת בדרך כלל בעזרת הגברים בכותל נובעת מרצון להידמות לרפורמים ועל כן יש למנעה.

הרב שמואל רבינוביץ אמר בתגובה למכתב כי אע"פ שלתפיסתו האישית והתורנית "אין מקום לרחבת תפילה נוספת בכותל, ועל המתפללים והמבקרים לקבל את כללי המקום הנהוגים מדור ודור", החליט הרב לתמוך בפשרה מפני ש'גדול השלום'.

"אין לי אלא להצטער על שלא כל הצדדים במחלוקת נוהגים על פי אותם השיקולים. דווקא בכותל המערבי ראוי היה לכולנו לאמץ את דרך הפשרה, ולא את דרך הקנאות שהחריבה את מקדשנו", כתב הרב רבינוביץ', בהתייחסו לפניית הנשים אל היועץ המשפטי.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד