בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

נתונים מסולפים בדיון בכנסת: "פופוליזם"

בדיון בועדה בכנסת בנוגע ל'מימון תג מחיר' העלתה ח"כ שפיר טענות מסולפות. לדבריה, ממוסדות ביו"ש הממומנים מכספי מדינה יוצאות פעולות תג מחיר. "הטענות אינן מוכרות" אמרו נציגי המשרדים הממשלתיים

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • א' שבט תשע"ו - 14:17 11/01/2016
גודל: א א א
תג מחיר בכפר ביתילו (אהוד אמיתון TPS) (אהוד אמיתון TPS)
תג מחיר בכפר ביתילו (אהוד אמיתון TPS) (אהוד אמיתון TPS)

בוועדה מיוחדת להנגשת מידע ממשלתי והשקפתו לציבור, התקיים היום (שני) דיון בטענות חברי כנסת מהשמאל הקיצוני, לפיהן המדינה מממנת בעקיפין פעילות תג מחיר, אותה כינו 'פעילות טרור'.

בדיון, שנוהל על ידי חברת הכנסת סתיו שפיר מהמחנה הציוני, נכחו נציגים ממשרד החינוך, משרד המשפטים ומהמשטרה.

לכל אורך הדיון, סיפרה שפיר על דברים שלטענתה מהווים עבירות על החוק שמבוצעים בידי ארגונים או מוסדות הממומנים בידי המדינה, כאשר ברוב המקרים, מדובר בעובדות לא נכונות ומסולפות. יש לציין, כי שפיר לא הציגה אף הוכחה או ראייה לדבריה. הנציגים שנתבקשו לענות על שאלותיה של ח"כ שפיר, לא ידעו כיצד להגיב להאשמות שהטיחה, אולם איש לא ביקש ממנה ראיות או הוכחות לדבריה.

שפיר טענה, כי ארגון 'חוננו' המסייע לעצורים על רקע המצב הביטחוני, ביניהם אזרחים ואנשי כוחות הבטחון, מסייע ומממן פעילות טרור, כאשר במקביל הוא מקבל הטבות מס ככל עמותה. כמו כן, ח"כ שפיר סיפרה לנוכחים בוועדה, כי וועדי המתיישבים בשומרון ובנימין מסיתים לפעילות 'תג מחיר' ומממנים פעילות כזו, כאשר הם מקבלים תקציבים מהמועצות האזוריות. יש לציין, כי בוועדים שומרון ובנימין מתנגדים לפעילות תג מחיר. העובדה שנציגי הוועדים לא הגיעו לדיון, מצביעה, לטענתה של שפיר, על הודאה בהאשמות אותם הטיחה בוועדים.

| המשטרה: "תג מחיר – בראש סדר העדיפויות"

שפיר דרשה מנציג המשטרה רב פקד ירון בנימין, להגיב לטענות, לפיהן ישנם ארגונים המממנים פעילות תג מחיר. רפ"ק בנימין השיב כי "לא אגזים אם אומר שנושא תג המחיר נמצא בראש סדר העדיפויות. גם אירועים קטנים מאוד נחקרים בידי היחידה המרכזית. הנושא הזה לא יורד מסדר היום שלנו", אמר רפ"ק בנימין והוסיף כי "קשה להצביע על גורם מממן את הפעולות האלו. העבירות האלו, ככל שהן חמורות, לא מצריכות משאבים. אנחנו מדברים על פח דלק או גרפיטי. זה אומנם גורם נזק רב אבל לא מצריך מקור מימון".

עוד הוסיף רפ"ק בנימין לשאלת ח"כ שפיר ואמר כי "קיבלנו אישורים מהפרקליטות לחקור רבנים בנוגע להסתה ואנחנו עורכים חקירות".

ח"כ שפיר טענה, כי ידוע שפעולות תג מחיר יוצאות ממאחזים בלתי חוקיים. רק כהערה נציין, כי כל כתבי האישום ואפילו החקירות שבוצעו כנגד תופעת 'תג מחיר' מתייחסות למאחזים ספורים בלבד - דוגמת מאחז הבלאדים וגאולת ציון, אולם ח"כ שפיר ביקשה לקשור זאת עם כל המאחזים ביהודה ושומרון בהם מתגוררים יהודים. לדבריה, ישנם ישיבות וכוללים הפועלים במאחזים בלתי חוקיים, כדוגמת גבעת אסף שבבנימין - גם אותם רואה שפיר כחלק ממי שמצמיח את תופעת ה'תג מחיר'. לאחר שקישרה שפיר בין שתי העובדות, שוב לא היה פתחון פה לנוכחים בוועדה מול טענותיה.

עוד הוסיפה שפיר ואמרה, כי בישיבות רבות ובאולפנות שונות, מלמדים את הספר התורני 'תורת המלך', שלדבריה מהווה הסתה. יש לציין, כי לאחר מספר עתירות של ארגוני שמאל שונים, קבעה פרקליטות המדינה כי אין בספר זה עבירות של הסתה כלשהי, ובג"ץ אף דחה לאחרונה עתירה שהגישו כמה ארגוני שמאל קיצוני נגד מחברי הספר. עוד יש לציין, כי המידע לפיו במוסדות חינוך רבים לומדים את הספר, איננו נכון.

יש לציין, כי למול טענותיה של ח"כ שפיר, אליהם הצטרפה גם ח"כ תמר זנדברג מסיעת מרצ, הגיבו רוב הנציגים כי אינם מכירים את הטענות שהועלו והם יעברו בדיקה - מה ששימש בידי ח"כ שפיר ככלי לניגוח - "המדינה יכולה ליפול בגלל פשעי שנאה ואתם משחקים אותה ראש קטן", אמרה.

חבר הכנסת אורן חזן מהליכוד, נכח גם הוא בוועדה ותקף את התנהלותה של ח"כ שפיר וביקש לומר כי הנתונים שהיא מציגה אינם נכונים. "את צריכה להתבייש. את מכפישה ציבור שלם כבר חצי שעה, זו לא התנהגות", אמר ח"כ חזן. בתגובה, דרשה שפיר להוציא את חזן מאולם הדיונים.

ח"כ שפיר תקפה את נציג משרד המשפטים עו"ד שלומי אברמזון ואמרה "אנשים נשרפים פה ולכם אין תשובות". בתגובה ענה לה עו"ד אברמזון "פופוליזם. את מאשימה את כולם בהצתה הזו". ח"כ שפיר נזעקה לשמע דבריו וצעקה לעברו "אתה לא תקרא לי פופוליסטית".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד