בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

נתניהו באו"ם: "פינינו את עזה וקיבלנו טילים"

ראש הממשלה נאם אמש (ה') בעצרת האו"ם בניו יורק. הוא התייחס להסתה בקרב הערבים והזכיר אף את "פרשיית דומא"

  • כ' אלול תשע"ו - 10:51 23/09/2016
גודל: א א א
בנימין נתניהו. ארכיון (קובי גדעון לעמ)
בנימין נתניהו. ארכיון (קובי גדעון לעמ)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם אמש (חמישי) בעצרת האו"ם בניו יורק. "מה שאני עומד לומר יכניס אתכם להלם", פתח נתניהו, "לישראל יש עתיד ורוד באו"ם, אני יודע שלשמוע את זה ממני זה ודאי מפתיע אתכם כי שנה אחרי שנה עמדתי בדוכן הזה והטחתי האשמות באו"ם על ההטיה נגד ישראל".

"הגיעה לאו"ם כל מילה, כל ביקורת, על הבושה שבעצרת הכללית שבשנה שעברה עלו עשרים הצעות החלטה נגד ישראל הדמוקרטית, וסך הכל שלוש החלטות נגד כל מדינה אחרת בכדור הארץ", תקף נתניהו, והוסיף: "ומה לגבי המועצה לזכויות אדם? בכל שנה היא מגנה את ישראל יותר מכל המדינות בעולם יחדיו. כשנשים נאנסות ונרצחות ונמכרות לעבדות בכל העולם, מי המדינה היחידה שהוועדה של האו''ם לעניין נשים מגנה? כן, ניחשתם נכון, ישראל".

"יהודה ושומרון היו בידיים ערביות וגם אז הם תקפו שוב ושוב. גם כשפינינו את כל ההתנחלויות מעזה - לא קיבלנו שלום, אלא קיבלנו אלפי טילים שנורו אלינו. מבחינת הפלסטינים ההתנחלויות האמיתיות הן חיפה, יפו ותל-אביב".

"ישראל מוכנה ואני מוכן לנהל משא ומתן בכל נושא, אבל על דבר אחד לעולם לא אנהל משא ומתן – על זכותנו למדינה יהודית אחת ויחידה", אמר נתניהו וזכה למחיאות כפיים. "וואו, מחיאות כפיים ארוכות לראש ממשלה ישראלי. השינוי הגיע מהר משחשבתי", הגיב.

כשידבר נתניהו על ההסתה בקרב הערבים הדגיש כי זו לא דרך העם היהודי. הוא הזכיר את הצתת הבתים בדומא ואת אחמד דוואבשה ואמר:"ילד קטן, תינוק למעשה שנכווה קשות. אחמד היה קורבן של מעשה טרור נורא שבוצע על ידי יהודים. אין מילים להביע נחמה למשפחתו, אבל כשעמדתי לצד מיטתו אמרתי לדודו - 'זה לא העם שלנו, זו לא דרכנו', ואז הוריתי על צעדים חריגים כדי שמי שייפגע בו יעמוד לדין, והיום האנשים שמואשמים ברצח משפחת דוואבשה נמצאים בכלא".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 19 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד