בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

נתניהו הציע הקפאה מחוץ לגושים

היום פורסמו פרטי פסגת השלום החשאית שנערכה לפני כשנה

  • כ"ד שבט תשע"ז - 16:21 20/02/2017
גודל: א א א
נתניהו. ארכיון (קובי גדעון, לעמ) (קובי גדעון, לעמ)
נתניהו. ארכיון (קובי גדעון, לעמ) (קובי גדעון, לעמ)

לפני כשנה נערכה מפגש חשאי בעקבה שבירדן, ובה הציע ראש הממשלה בנימין נתניהו הקפאת בנייה מחוץ לגושי ההתיישבות בתמורה להכרה אמריקנית בגושים עצמם, כך פורסם היום (ב') בעיתון הארץ. במפגש השתתפו מזכיר המדינה האמריקאי דאז, ג'ון קרי, נשיא מצרים עבד אל-פתח א-סיסי ומלך ירדן עבדאללה ה-2.

הפרסום כלל את עצם קיום המפגש שנערכה לפני כשנה כאמור, וישנה מחלוקת בנוגע ליוזם המפגש. ראש הממשלה טען אמש בישיבת הקבינט כי הוא יזם את קיום המפגש ואילו ראש האופוזיציה, יצחק הרצוג טוען כי היוזמה הייתה של מזכיר המדינה האמריקאי ג'ון קרי.

על-פי הפרסום, נתניהו הציג במהלך "פסגת השלום" תכנית הכוללת חמישה שלבים לקראת חזרה של ישראל והערבים לשולחן המשא-ומתן. בין היתר, כללו שלבים מתן 'תמריצים' לערבים שכללו בנייה מאסיבית בשטחי C, קידום תשתיות ברצועת עזה והידוק 'התיאום הביטחוני' עם הרשות כולל הכנסת כלי נשק נוספים ל'מנגנוני הביטחון'.

בנוסף לכך, תכניתו של נתניהו כללה פרסום התייחסות חיובית פומבית של ממשלת ישראל ליוזמת השלום הערבית, תוך הסכמה וקיום משא-ומתן עם מדינות ערב השונות, ותמיכה והשתתפות של מדינות ערב ביוזמת השלום האזורית שהייתה אמורה לכלול הגעה של נציגים מערב-הסעודית, איחוד הנסיכויות ומדינות מוסלמיות-סוניות נוספות לפסגת שלום בהשתתפותו.

מעל הכול, נתניהו הסכים להקפיא את הבנייה באופן מוחלט בכל היישובים היהודיים 'המבודדים' שממזרח לגדר ההפרדה, בתמורה להכרה אמריקאית מעשית בבנייה בגושים הגדולים, אך רק במסגרת 'הסכמות שקטות'. תמורת 'הסכמה' זו דרש נתניהו לקבל ערבות מממשל אובמה לבלימת צעדים 'אנטי-ישראליים' באו"ם.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד