בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

סטודנטים יהודים חוששים לתמוך בישראל

סטודנטים יהודיים חוששים מאנטישמיות בשל תמיכתם בישראל. כך נחשף בדיון בוועדת הקליטה והקליטה

  • כלב אליהו
  • ו' טבת תשע"ז - 09:13 04/01/2017
גודל: א א א
ארכיון
ארכיון

האנטישמיות המודרנית הפושה בקמפוסים בארצות-הברית, במסווה של תנועות חרם נגד ישראל בשל מדיניותה, גורמת לתופעות של פחד בקרב הסטודנטים היהודיים. סטודנטים רבים נמנעים מהבעת עמדה פרו-ישראלית, שומרים על כיפתם בכיסם, ומתחמקים מכל סממן של זהות יהודית. היטיב להגדיר זאת ח"כ אברהם נגוסה, יו"ר הוועדה: "כשכבר לא מנומס לשנוא יהודים, השנאה מתחפשת לביקורת על מדינת היהודים".

נתוני משרד התפוצות, על-פי סקר שנערך על ידו, מראים כי 40% מתושבי אירופה הם אנטישמיים, ו-75% מהסטודנטים היהודיים באמריקה חוו תקיפה על רקע אנטישמי. ברשתות החברתיות התמונה חמורה גם היא: בשנה אחת, דווחו 9,000 מקרים של אנטישמיות בפייסבוק, 11,354 בטוויטר, 4,468 באינסטגרם, וביוטיוב פורסמו 4,465 סרטונים אנטישמיים.

עם זאת, ארגונים שונים בארץ ובחו"ל פועלים במרץ: גלעד קבילו, רכז הפעילות בארגון stand with us סיפר על פעילות של 15 שנה, כולל במדיה החברתית, במטרה לסכל פעילות חרם, תוך קבלת תוצאות נאות והפצת מידע אמתי על ישראל, תוך קידום שיח על זכותו של העם היהודי על מולדתו ההיסטורית. עידו דניאל, מהתכנית למאבק באנטישמיות בהתאחדות הסטודנטים תיאר את ההסתה האנטישמית הגוברת ברשת וסיפר על מאבקם של פעילי התכנית ביותר מ-30,000 תקריות אנטישמיות ברשתות החברתיות, תוך שימוש ב-16 שפות שונות. לדבריו, "אנשים בעולם מבינים שחרם או בקורת על מדיניותה של ישראל, משמעותם היא הכחשת שואה, דמוניזציה של יהודים והיתר לרצח יהודים. התוצאה היא שיהודים חוששים לבטא את עובדת יהדותם בגלוי".

לדברי נציג משרד החוץ בדיון, חגי בהר, ישנן תוצאות ללחימה זאת כנגד ארגוני החרם. לדבריו, פעילי החרם כיום, נסוגו מהתקפה למגננה, והם נלחמים כיום על זכותם להחרים את ישראל. אך עם זאת, עדיין ניתן לראות את השפעת 'האנטישמיות החדשה' על הסטודנטים היהודיים כפי שהזהיר בדיון, יהודה סטון מהסוכנות היהודית מהתופעה שבה סטודנטים יהודיים בורחים מזהותם בשל כך.

חשוב לציין, כי לא כל החרם הם אנטישמים במובן הרגיל של המילה. יו"ר ארגון הסטודנטים היהודיים באירופה הזהיר מאמירות כמו "אין ליהודים עתיד באירופה" מכיוון שחלק מפעילי החרם רואים את עצמם כ'פעילי שלום'. זהותם של פעילי החרם שפורטה בדיון ע"י סטודנטית יהודייה מאוניברסיטת ברקלי שבקליפורניה כוללת גם מרצים יהודים אנטי-ישראליים. יתרה מזאת, יונה שיפמילר מארגון NGO Monitor סיפר על תנועות חרם הפועלות בישראל עצמה ומעודדות צעירים ישראליים שלא להתגייס לצה"ל.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד