בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

סייען שב"כ סחט באיומים את שכנו

תושבי השכונות ממשיכים לשלם את המחיר. ערבי ששימש כמשת"פ של השב"כ ועבר להתגורר בעיר רחובות בסיוע משרד הבטחון, החל למרר את חייו של שכנו היהודי וסחט ממנו סכומי כסף גדולים תוך איומים על חייו.

  • אלחנן גרונר, הקול היהודי
  • ג' חשון תשע"ד - 16:20 07/10/2013
גודל: א א א
(ויקיפדיה)
(ויקיפדיה)

לא אחת פרסמנו אודות הסבל שחווים תושבים יהודים בערים ושכונות בהםשוכנובידי השב"כ ומשרד הבטחון משתפ"ים ערבים.

אוכלוסיית המשת"פים היא אוכלוסייה עבריינית ברובה, שתמורת בצע כסף וסגירת תיקים מוסרת מידע לרשויות. בעקבות הסכמי אוסלו, נאלצו בשב"כ להוציא מהשטחים שנמסרו ל"רשות הפלסטינית" סייענים רבים ולשכנת בשכונות. הסייענים שנהנים במקרים רבים מחסינות מפני המשטרה, עושים בשכונות ובערים ככל העולה על רוחם.

גזר דין שניתן לאחרונה בעניינו של ערבי משת"פ לשעבר, שהתגורר בעיר רחובות, חושף מקצת מן החוויות המפוקפקות להן זכו שכניו היהודים.

ויליאם מאתיוס, סייען לשעבר של השב"כ והמשטרה, הורשע בעבירות של סחיטה באיומים ומספר ימים לפני חג הפסח נגזרו עליו 39 חודשי מאסר בפועל.

מכתב האישום שהוגש נגדו עולה, כי מאתיוס סחט עשרות אלפי שקלים משכנו היהודי תוך שהוא מאיים לפגוע בו. בתחילה פנה מאתיוס לשכנו, העובד כקבלן שיפוצים וביקש הלוואה של 480 ₪ בכדי לקנות תרופות ואוכל.השכן הלוה לו בתמימות, וכאשר ראה כי מאתיוס לא מחזיר את הכסף, מחל בליבו ואמר לעצמו כי עשה טובה לשכן.

אולם היה זה רק פתח למסכת סחיטות ואיומים. שוב ושוב פנה מאתיוס לשכן ודרש שילווה לו סכומי כסף. משזה לא נענה החל מאתיוס, שלו עבר פלילי כבד על עבירות רבות ובהן עבירות בטחוניות, לאיים עליו כי יפגע בו ובבנותיו במידה ולא ימסור לו סכומי כסף.

כתב האישום מתאר כיצד פעם אחר פעם נאלץ השכן לשלם למאתיוס סכומים שהגיעו בסופו של דבר ל- 54,461 ₪ ושני מחשבים ניידים אותם הוא דרש שיקנה עבורו.

בעברו של מאתיוס 13 הרשעות על עבירות רכוש, סמים ובטחון. סנגורו טען במסגרת הטיעונים לעונש כי יש להקל עמו משום שבעבר היה סייען של כוחות הבטחון והמשטרה ואף זכה לסיוע כלכלי ולמגורים בישראל.

השופטת קלרה רג'יניאנו מבית המשפט המחוזי מרכז החליטה בסופו של דבר להטיל עליו 30 חודשי מאסר, להפעיל נגדו מאסר מותנה של 19 חודשים נוספים ולחייב אותו בפיצוי למתלונן על סך 75,000 ₪. בנוסף הוא ישלם קנס לקופת המדינה על סך 5,000 ₪.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד