בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

סמכות האלוף טרם התבררה, אך הצעיר במעצר

סאגת סמכות אלוף פיקוד מרכז בנוגע לצווים מנהליים ממשיכה - אך הצעיר היהודי עדיין במעצר

  • כ"ג אלול תשע"ו - 11:55 26/09/2016
גודל: א א א
אביתר סלונים בבית המשפט ()
אביתר סלונים בבית המשפט ()

לפני שבוע נעצר אביתר סלונים, צעיר יהודי עליו הוטלו הגבלות יחד עם עשרות מחבריו באופן מנהלי ללא משפט. סלונים נעצר בבית שמש בטענה שהפר הוראה חוקית בכך ששהה בבית שמש על אף שאלוף פיקוד מרכז רוני נומה הורה לו לשהות במעצר ישוב בשעות היום בישוב צופים ובמעצר בית לילי בבית הוריו.

אלא שכלל לא ברור איזו הוראה חוקית הפר סלונים מכיוון שסמכותו של אלוף פיקוד מרכז מוגבלת לשטחי יהודה ושומרון בלבד, כך על פי טענת עורכי הדין מטעם ארגון חוננו. בדיון בבית המשפט השלום בירושלים לא הכריעה השופטת בסוגייה והטילה על סלונים מעצר בית בפיקוח מלא בבית הוריו בצופים, הגבלות מחמירות יותר מהצו המנהלי.

סלונים שלא מעוניין לשהות בישוב צופים סרב לתנאים והוחזר חזרה לתא הכלא. עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו שיגר פניה ללשכת אלוף הפיקוד עוד קודם המעצר ובה הסביר כי על פי החוק אין לאלוף הפיקוד סמכות מחוץ לתחומי יהודה ושומרון ולכן הדרישה מהצעיר לחזור לישוב צופים ולשהות שם אינה כלולה בסמכותו של האלוף.

בפיקוד מרכז החלו בהתכתבות עם עו"ד יאדו בנושא, אך זו נעצרה לאחר שעו"ד יאדו הבהיר כי אין סמכות לעצור את הצעיר וכי הוא ישאר להתגורר בדירתו סמוך לבית שמש.

עו"ד אביחי חג'בי מחוננו המייצג את סלונים מסר בתגובה לאחר הדיון: "בסופו של יום על אף שבית המשפט התעלם מטענותיי העיקריות, הורה בית המשפט על שחרור מרשי ודחה את בקשת משטרת ישראל".

נכון לעכשיו, נתון סלונים במעצר כשהוא מסרב לקבל את התנאים המחמירים שהטילה עליו השופטת. יש לזכור, כי כנגד סלונים לא הושמעה שום טענה או ראיה לכך שהגבלות כלשהן מוצדקות.

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד