בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

סערת 'השילוב הראוי' נמשכת

רבנים וראשי ישיבות מהציונות הדתית נפגשו עם שרי 'הבית היהודי' בנט ושקד

  • ט' אדר תשע"ז - 19:35 07/03/2017
גודל: א א א

ראשי ישיבות ורבנים מן 'הציונות הדתית' נפגשו אמש (שני) עם שרי הבית היהודי, נפתלי בנט ואיילת שקד בשל עדכון 'פקודת השירות המשותף בצה"ל'. הרבנים הציגו בפני השרים את משבר האמון הקיים בין הציבור הציוני-דתי לראשי הצבא, לאחר הפרת ההתחייבויות שניתנו על-ידם, לעצור את השינוי בסטטוס-קוו בנושא.

לדברי הרבנים כפי שנאמר במפגש, "הבעיה איננה נשים או שירות נשים, אלא העובדה שבעוד פקודת השירות הראוי נכתבה בוועדה ציבורית, מתוך כבוד והתחשבות באורח החיים של כלל משרתי צה"ל ומתוך ההבנה כי הצבא חייב להיות אי של קונצנזוס וכבוד הדדי שישמור על הערבות ואחוות הלוחמים בין המשרתים, הרי שהפקודה החדשה, פקודת השירות המשותף נכתבה במסתרים, מאחורי הגב, ומבטאת בעיקר תפיסות עולם ליברליות ופמיניסטיות קיצוניות, שמקובלות בעיקר בחוגי השמאל הקיצוני שרובו כלל אינו משרת בצה"ל ואף מעודד אקטיבית לסרבנות".

הרבנים גם הדגישו במהלך הפגישה כי הם אינם מצפים שהצבא יותאם באופן ייחודי לציונות הדתית, אלא שהצבא יותאם להגדרתה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. לדבריהם, "אנו מאוכזבים מאוד מכך שהרמטכ"ל אפשר 'שיגנבו את הצבא' מתחת לאפו. האם הוא רוצה שלא נמצא שם את מקומנו עוד?! האם הוא לא מבין את תפקידו המלכד של הצבא בחברה הישראלית? אנחנו מקווים מאוד שצמרת צה"ל תתעשת באופן מידי, לפני שהנזק שנגרם יחלחל עוד".

הבעיה כפי שהועלתה על-ידי הרבנים "אינה של הדתיים" אלא הבעיה היא שישנו ניסיון לשנות את רוח צה"ל ואת ערכי צה"ל. לדברי הרבנים, הצבא זרק לפח את הפקודה הקודמת, ובפועל מתקיימת רוח מפקד חדשה. בכל היחידות הפסיקו לשמור את הפקודות, בבה"ד 1 אין יותר פלוגות מגדריות, וביחידת 'עוקץ' בנות יכולות לרוץ בבגדים קצרים.

הרוח הנושבת היום בצה"ל מונעת מאידיאל חדש: המפקד צריך לעשות הכול כדי שלא להפריד בין נשים לגברים. הרבנים הבהירו כי משמעות השינויים המתרחשים היום בצבא היא לשים את המטרה הראשונית, שהיא ניצחון האויב, בצד, ובמקומה לשים במרכז את המטרה החדשה, "עירוב מוחלט", בשם אג'נדות פמיניסטיות רדיקליות.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד