בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

סקר: כחצי מהיהודים רוצים בגירוש ערבים

סקר ענק בו השתתפו אלפי ישראלים עוסק בעיצוב החברה הישראלית. בין השאר, עסק הסקר בזהות היהודית ובסתירה בין הדמוקרטיה ליהדות. ריבלין מיהר להזדעק

  • כ"ח אדר תשע"ו - 13:39 08/03/2016
גודל: א א א
ערבים מתפרעים (פאנט)
ערבים מתפרעים (פאנט)

בסקר ענק שנערך בידי מכון "פיו" האמריקני על "החברה הישראלית", עולה כי אחוז גבוה בקרב היהודים, כ-48%, רוצים לגרש את הערבים מישראל.

הסקר, שנערך בחודשים תשרי-חשוון תשע"ה עד אייר-סיוון תשע"ה, עסק בשאלות רבות הקשורות בחברה בישראל. למעלה מ-5,000 איש השתתפו בסקר.

בנוסף, על פי הסקר,יש רוב של דתיים ומסורתיים על פני החילונים בישראל: רק 40% מהיהודים בישראל הם חילונים בעוד 41% הם מסורתיים (23%), חרדים (8%) ו-דתיים (10%). 10% מאזרחי ישראל הם לא יהודים: 14% מוסלמים, 2% דרוזים, 2% נוצרים ו-1% חסרי דת.

רוב היהודים, כך על פי הסקר, בכל הקשת הדתית, מסכימים בעיקרון כי ישראל יכולה להיות מדינה דמוקרטית ומדינה יהודית בו-זמנית. אולם הם חלוקים בשאלה מה צריך לקרות, בפועל, אם קבלת החלטות דמוקרטית מתנגשת עם חוקי ההלכה היהודית.

הרוב המכריע של היהודים החילונים (89%) אומרים שיש לתת עדיפות לעקרונות דמוקרטיים על פני חוקי הדת, ואילו שיעור גדול דומה של יהודים חרדים (89%) אומרים שיש לתת עדיפות לחוקי הדת.

רובי ריבלין, נשיא המדינה, הגיב לפרסומו של הסקר, ותקף את הנתונים:"אם יש עוד אנשים במדינת ישראל שחושבים שבמאה ה-21 מותר לחשוב בכלל על לטרנספר אנשים או לעשות דבר שמדינת ישראל תהיה דמוקרטית רק ליהודים - הוא דבר פשוט בלתי אפשרי, אנחנו מיד צריכים לבוא ולדעת איך אנחנו מטפלים בכך".

תגובות (4) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד