בע"ה ט"ו ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

סרבת פקודה? קבל פינוק

בעל צימר בשומרון בהצעה לכוחות הביטחון. "חיילים צריכים להודיע שלא יבצעו את הפקודה הזו נגד המצפון שלהם"

  • אורי קירשנבום
  • ט"ו כסלו תשע"ז - 20:36 15/12/2016
גודל: א א א
הנוף הנשקף מהצימר במעלה לבונה
הנוף הנשקף מהצימר במעלה לבונה

עם הכרזתם של תושבי עמונה על דחיית ההסכם שהוצע להם על ידי נציגי הממשלה כוחות הביטחון נכנסו להילוך גבוה בהכנות לקראת פינוי היישוב הצפוי בימים הקרובים.

יוסי מימון, בעל צימר במעלה לבונה, פרסם ברשת הבטחה שכל חייל שיסרב פקודה במסגרת פינוי עמונה יזכה לאירוח מפנק בצימר שלו: "לא התגייסנו לצה"ל להחריב יישובים. לא נשרת בצה"ל שהופך יהודים לפליטים. לא עלינו על מדים כדי לממש פנטזיות של שונאי ישראל. חייל או שוטר שיסרב להשתתף במעשה הנבלה יהיה הגבור שלנו ויזכה אצלנו ב'לינה בסלע' בלילה מפנק חינם".

יוסי מימון (צילום מהפייסבוק)

בשיחה עם הקול היהודי מסביר מימון את המהלך: "אני מאוד מתמרמר על העובדה שממשלת ישראל עושה שימוש בחיילי צהל נגד יהודים. זו תופעה שאנחנו מכירים אותה מהעבר וגם ממה שהולך לקרות בעמונה. בתור בנאדם ששירת בצה"ל, עשה מילואים ומכיר את המערכת אני מתנגד באופן הכי הכי ברור לכך שיבואו לחייל ויגידו לו 'גרש יהודים מהבית שלהם'".

"אני חושב שאם תקום תנועה רחבה של אנשים שיבואו ויגידו נכון אתם חיילים שוטרים וכאילו מחוייבים אבל דעו לכם שאתם עושים משהו שלא ייעשה ואנחנו מוכנים לתגמל אתכם על זה שלא תעשו את זה - צריך לייצר אווירה אחרת נגד המציאות שרווחת היו בצה"ל שניתן לקחת חייל ולעשות איתו מה שבא. חיילים צריכים לבו ולהגיד שהם לא יעשו את המשימה הזו זה נגד המצפון שלהם".

הבוקר פרסמה תנועת 'דרך חיים' גילוי דעת של רבנים הקוראים לציבור הרחב למחות נגד עוול הרס עמונה ולכוחות הביטחון לסרב לפקודת הפינוי לכיישדרשו לה. על העצומה חתמו הרב יצחק גינזבורג, הרב דב ליאור, הרב שמחה שטטנר, הרב דניאל סטבסקי, הרב יצחק שפירא והרב דוד דרוקמן.

תגובות (6) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 25 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד