בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

סתימת פיות: ד"ר סודי נמיר הודח

תקדים: הרופא המוכר שהתבטא כנגד חוסר הרצון לטפל במצוקתם של בעלי הנטיות ההפוכות, הודח מהלשכה לאתיקה רפואית

  • יהודה פרל, הקול היהודי
  • ג' אלול תשע"ה - 13:40 18/08/2015
גודל: א א א
אילוסטרציה
אילוסטרציה

סתימת פיות בלשכת האתיקה הרפואית בישראל: בית הדין של ההסתדרות הרפואית קיבל בתחילת השבוע החלטה חסרת תקדים מאז תחילת ההסתדרות הרפואית בישראל, לפני למעלה ממאה שנים.

בית הדין הדיח מלשכת האתיקה בהסתדרות הרפואית את ד"ר סודי נמיר, רופא בכיר בלשכה, זאת בעקבות דרישתם של מספר רופאי משפחה, חלקם בעלי נטיות הפוכות, להדיחו מהלשכה בעקבות התבטאויותיו בנוגע להתייחסות הרופאים לבעלי נטיות הפוכות וחוסר הרצון לטפל במצוקתם.

בדיון שהתקיים בפורום הרופאים לפני כשלושה חודשים, דנו בהתגייסות מדינת ישראל לאחר רעידת האדמה בנאפל לסייע ליהודים בעלי נטייה הפוכה, ששהו באזור יחד עם תינוקות שנולדו לנשים הודיות. בתגובה לדיון כתב נמיר כי הוא מרחם ומתפלל על כל החולים בגופם ובנפשם. "אני מקווה ומצפה לחברה מתוקנת, שם עוזרים לאלו עם הבעיות ולא פוטרים אותן על ידי שאומרים להם 'זה בסדר, אתה לא צריך טיפול, אתה פשוט שונה' ".

עוד בנושא:
ד"ר נמיר: "בעיות פותרים ולא מנרמלים"
חיזוק לד"ר נמיר: "אל תירא ואל תחת"

ד"ר סודי נמיר

בהמשך תגובתו מוסיף ד"ר נמיר כי היה רוצה לראות את הפרצוף המתגאה של "הנאור" כשבנו מגיע ומספר על רצונו לערוך חופה עם חבר שלו. "בדור המבול היתה כזו נורמה. במצרים הקדומה התבייש מי שלא היה כזה. אנחנו לא התקדמנו, הלכנו אחורה, הרבה אחורה. כל התועבה של אתמול נהיית הנורמה של היום".

בתגובה לסערה שחוללו הרופאים אמר ד"ר נמיר כי הדברים נאמרו בשקפה דתית-אישי. "זוהי דעת התורה ולכן איני טוען שהדברים משקפים את עמדת הלשכה לאתיקה ולא שום מוסד שבו אני מועסק".

שלושה חודשים אחרי, כאמור, הודח ד"ר נמיר מהלשכה לאתיקה רפואית. כך פורסם לראשונה ב'ישראל היום'.

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד