בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

"סתימת פיות של רבנים"

חה"כ סמוטריץ' קורא לרב לוונשטיין לא להתייצב לשיחה במשרד הביטחון: "איפה כל מניפי דגל חופש הביטוי?"

  • ט"ו תמוז תשע"ו - 12:40 21/07/2016
גודל: א א א
סמוטריץ' (הלל מאיר TPS) (הלל מאיר TPS)
סמוטריץ' (הלל מאיר TPS) (הלל מאיר TPS)

"לרב לוינשטיין אסור בשום אופן ללכת ל'בירור' אצל מנכ"ל משרד הביטחון", קובע חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' בפוסט שהעלה לעמוד הפייסבוק שלו. "ההתערבות של צה"ל בשוק הדעות האזרחי היא חצופה ובעיקר מסוכנת לדמוקרטיה".

"הרב יגאל הוא אזרח והמכינה היא גוף אזרחי, גם אם כזה שמנהל יחסי גומלין עם צה"ל. הניסיון של צה"ל לכפות דעה אחת בשוק הדעות האזרחי הוא משהו שצריך לדחות בשתי ידיים. בדיוק כפי שאיש לא היה מקבל קריאה של איש אקדמיה לבירור אצל שר החינוך שמתקצב את המוסד האקדמי שהוא מועסק בו. לא ברור לאן נעלמו כל אבירי הדמוקרטיה? איפה אתם כל מניפי דגל חופש הביטוי?".

יש לציין כי מוקדם יותר השבוע הגיב סמוטריץ' באמביוולנטיות לסוגיה. לאחר ששר החינוך נפתלי בנט גינה בחריפות את דבריו של הרב לוונשטיין, אמר סמוטריץ' בראיון ברדיו גלי ישראל: "מצד אחד מאוד אהבתי (את הדברים של בנט). אני חושב שנפתלי יש לו כישרון לומר את הדברים בצורה יפה ומכובדת אבל אני מוכרח לומר שהיתה חסרה לי החצי השני של הנאום, וזו איזשהי אמירה ערכית. אפשר לדבר שהתורה צריכה להיות 'דרכיה דרכי נועם' אבל מן הראוי גם להזכיר את אותה אמירה ערכית... לערכי משפחה, ל'לא לתוהו בראה לשבת יצרה".

הבוקר פורסם שמנכ"ל משרד הביטחון זימן את הרב יגאל לונשטיין ל"שיחת הבהרה" במשרדו בקריה בתל אביב, בה הוא צפוי לדרוש ממנו להתנצל על דבריו נגד אלו המכונים "הקהילה הגאה" ושילובם במערכי חינוך במסגרות שונות בצה"ל. בתחילת השבוע איימו במשרד הביטחון לבחון את שלילת התקציבים למוסדות בעלי בשל התבטאויותיו של הרב לוונשטיין.

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד