בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

עדיין לא נוצר קשר עם לווין המודיעין ששוגר

לווין 'אופק 11' שהיה אמור לשמש את מערכת הבטחון, שוגר לפני יומיים. מאז אבד עימו הקשר

  • י"ב אלול תשע"ו - 08:36 15/09/2016
גודל: א א א
שיגור הלווין מבסיס פלמחים (משרד הבטחון)
שיגור הלווין מבסיס פלמחים (משרד הבטחון)

ביום שלישי האחרון שוגר לחלל לווין הריגול "אופק 11" שנועד לשרת את מערכת הבטחון והמודיעין הישראלי, אולם זמן קצר לאחר שיגרו אבדק הקשר עמו ובתעשייה האווירית של מערכת הבטחון עומלים קשה, בתחנת השליטה ביהוד, בניסיון להשיב את הקשר עם לווית תצפית המתקדם.

על הלווין, ששוגר מבסיס פלמחים, הותקנה מערכת צילום מהמתקדמות בעולם, פרי פיתוח וייצור של 'אל-אופ' מחברת 'אלביט', שהייתה אמורה לשדרג את יכולות איסוף המודיעין של מדינת ישראל.

בכירים במשרד הבטחון החליטו אמש שלא לפרסם פרטים נוספים, גם בתוך מערכת הבטחון, על פעילות הלווין ועל הניסיונות לייצג את מצבו, עד להודעה חדשה. לאחר שתתקיים היום הארכת מצב נוספת, יועבר המידע לשר הביטחון אביגדור ליברמן.

לווין אופק 11 בעת שיגורו (משרד הבטחון)

הבעיות שהיו יכולות להוביל לניתוק הקשר הן, בעיות בתחום התוכנה, מערכות החשמל, מערכות תקשורת או בעיה בקליטות האנרגיה משמש. עם זאת, ברקע עולה החשש במערכת הבטחון מפגיעה מודיעינית.

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

לפני כשבועיים, התפוצץ בפלורידה לווין התקשורת הישראלי "עמוס 6", יומיים לפני שיגורו. מדובר בלווין התקשורת הגדול והמתקדם שנבנה אי פעם בישראל. הוא היה אמור להצטרף לשלושתה לווייני תקשורת ושמונת לווייני תצפית המשמשים את ישראל בחלל.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד