בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

עוברים על החוק ומשמידים ראיות

נערים שהדליקו נרות חנוכה בשערי הר הבית דיווחו כי השוטרים ערכו על גופם חיפוש לא חוקי ומחקו את תיעוד האירוע. ארגון חוננו הגיש תלונה למח"ש: "השוטרים הוסיפו חטא על פשע"

  • יח"צ
  • ד' טבת תשע"ז - 12:33 02/01/2017
גודל: א א א
ארכיון (ארגון חוננו)
ארכיון (ארגון חוננו)

נערים שהדליקו במהלך חג החנוכה חנוכיות בסמוך לשער הר הבית, התלוננו על התנהלות לא חוקית של שוטרים כלפיהם שכללה חיפוש לא חוקי, עיכוב שווא ומחיקת סרטונים.

בשבוע שעבר הגיש עו"ד מנשה יאדו מהמחלקה האזרחית של ארגון חוננו, תלונה למחלקה לחקירות שוטרים בגין המקרה, ודרש לתפוס את סרטוני מצלמות האבטחה המתעדים את אזור העיר העתיקה ובהם לכאורה נראה האירוע, וזאת בכדי למנוע את מחיקתם ושיבוש החקירה.

הנערים, שישה במספר, הגיעו ביום ראשון של חג החנוכה לשער הכותנה של הר הבית, הדליקו במקום נרות, התפללו, והמשיכו לאחר מכן להדלקת החנוכיה גם בשער הברזל.

על פי התלונה, שוטרים שהגיעו למקום שאלו אם הם אלו שהדליקו את החנוכיה, ומשענו בחיוב, ערכו חיפוש לא חוקי על גופם, דרשו מהם תעודה מזהה, ולאחר שהציגו, ביקשו כי יתלוו אליהם לנקודת המשטרה הסמוכה.

לדברי הנערים השוטרים סירבו להזדהות או לומר להם באיזה חשד הם מעוכבים. בנקודת המשטרה שאל אחד הנערים שוב מדוע הם עוכבו, ואז אמר לו לדבריו בלש משטרה כי הדלקת נרות חנוכה באזור זה הינה לא חוקית. הנער הסביר לשוטר כי קיימות מספר החלטות של בתי המשפט המתירות פולחן יהודי בשערי הר הבית, ואכן לאחר כחמש דקות בנקודת המשטרה הם שוחררו לדרכם.

אולם לאחר שהלכו כמה עשרות מטרים, הגיעו לכיוונם שוב השוטרים, כאשר הם מלווים בקצין משטרה בן מיעוטים אשר דרש מהם פעם נוספת תעודות זהות ואסר עליהם לצלם אותו. בשלב זה אמר בלש המשטרה כי קודם לכן הנערים צילמו את השוטרים ואת פרטיהם, מה שגרם לקצין המשטרה לדרוש את מחיקת הצילומים.

הנערים התווכחו עם הקצין ואמרו שמותר להם לצלם, אולם לאחר שאיים שהם יצערו אם לא ימחקו, נאלצו הנערים למחוק את תיעוד החיפוש הלא חוקי שעברו ופרטי השוטרים. רק לאחר מכן שוחררו הנערים לדרכם והורשו להמשיך בסיבוב השערים סביב הר הבית.

בארגון חוננו אומרים כי פרקטיקה זו של מניעת צילום או מחיקת תיעוד של שוטרים העוברים על החוק, מוכרת מתלונות רבות נוספות.

עו"ד מנשה יאדו מהמחלקה האזרחית של ארגון חוננו מסר בתגובה: "מדובר בעוד אחד ממקרים רבים בהם השוטרים לא רק שעוברים על החוק אלא גם אוסרים לצלם את מעשיהם או מוחקים צילומים בהם הם נראים עוברים על החוק, ובכך מוסיפים חטא על פשע. אני מקווה שיהיה מי שיחליט שהוא רוצה לעצור את התופעה שהולכת ומתרחבת ומביאה לפגיעה חמורה באזרחים".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד