בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

עיריית ירושלים מתקצבת אירועי חילול שבת המוניים

כל זה, בין השאר, מהקופה הציבורית הממומנת על-ידי כלל התושבים

  • כלב אליהו
  • כ' כסלו תשע"ז - 09:30 20/12/2016
גודל: א א א

במסגרתה של עיריית ירושלים פועלת 'רשות צעירים' היוזמת בשנים האחרונות לחיזוק 'חיי הלילה' בעיר. תכניותיה של רשות זאת, כוללים בין היתר מתן סיוע לפרויקטים ולעמותות שונות העוסקות בנושא זה.

בין הפרויקטים, נכלל פרויקט הקרוי 'יוצרים בלילה' שבמסגרתו מתרחשים חילולי שבת באופן פומבי. השאלה הנשאלת כמובן היא כיצד ניתן להעביר מימון לאירועים מסוג זה. לפי התקנון הקיים, תקצוב לאירועים כאלו במסגרת העירייה, יינתן אך ורק לאירועים המתקיימים בלילות החול. אלא שהעירייה מצאה כנראה דרך חדשה לעקוף את התקנון.

בחוברת שהתפרסמה לתיאור הפרויקט ואירועיו השונים, נכתב שכל האירועים מתקיימים במימון העירייה וללא כל עלות בלילות השבוע. על האירועים בלילות שבת נכתב כי אירועים אלה יתקיימו בימי שישי 'אל תוך הלילה' וכך ניתן יהיה לצוד שני ציפורים במכה אחת. ואולם, לא בזה תמה צידת הציפורים. מעקב של פעילים שונים מעלה כי באירועים מתרחשת מכירת תקליטים מה שמונע את הגדרת האירוע כאירוע תרבותי בלבד והופך אותו לאירוע שיווקי, כך שלפי החוק הקיים אירועים אלה לא יכולים לזכות לתקצוב.

מעיריית ירושלים נמסר כי "אין כל שינוי בעמדת העירייה לגבי שמירת הסטטוס קוו כפי שהיה כל השנים". גורם חרדי בכיר בעירייה מסר לאתר "בחדרי חרדים שערך את התחקיר כי "אין כל חדש באירועים אלו. כל אירועי העירייה בימי שישי מסתיימים כשעה וחצי לפני כניסת השבת, ובמוצ"ש כשעה וחצי לאחר צאת השבת". אך על פי הפרסומים עצמם נראה כי ישנו שינוי מהותי.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד