בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

עיתונאית בתאגיד החדש תומכת בטרור?

עיתונאית התאגיד 'כאן' סמאח וותד, תומכת בטרור הערבי באופן עקבי

  • כ"ג אדר תשע"ז - 19:27 21/03/2017
גודל: א א א
(צילום מסך מתוך הפייסבוק)
(צילום מסך מתוך הפייסבוק)

הסערה שפרצה בעקבות ציוצה של עיתונאית התאגיד הציבורי החדש 'כאן' סמאח וותד, שבו היללה את המחבל שחוסל על-ידי כוח ימ"מ ברמאללה, כאשר היא רק מושעית מהתאגיד, חושפת את התבטאויותיה השונות במהלך השנים האחרונות, בקשר לטרור בכלל ולשנאת יהודים בפרט.

שיטוט מהיר בחשבון הטוויטר שלה מרכז במקום אחד את ציוציה ואת הגיגיה בהקשרים ביטחוניים. לפני קצת יותר משנה ביצע ערבי-ישראלי תושב ערערה, נשאת מלחם, את הפיגוע ברחוב דיזינגוף שבו נרצחו שני יהודים ועורר עליו ביקורת גם בקרב ערביים-ישראליים. את וותד הסיפור דווקא 'קומם', והיא צייצה בתגובה לחיסולו: "הריגת נשאת מלחם, והסתרת כל מה שהיה באירוע עצמו, זה גזענות ומשחק ישראלי מלוכלך".

אבל ציוציה של וותד לא התחילו רק לאחר חיסולו של מחבל אלמוני מערערה. כבר בעת מבצע 'צוק איתן' כתבה האזרחית הישראלית הנסערת מהכפר ג'ת, "האחים והאחיות שלי בעזה תחת מתקפה אווירית, ואני יכולה רק לצייץ ולכתוב סטטוסים, האל ישמור עליכם!".

עוד כתבה האזרחית מג'ת בניסיון להסביר לרוצחי החמאס לאיפה לכוון את הרקטות, "לאיפה? לרמאללה, חיפה, אום אל פחם, שכם, יפו, ירושלים. לאיפה?". לאחר מכן בעת שצה"ל הגיב לירי הרקטות מרצועת עזה בניסיון להפסיקו כתבה, "האל ישמור את תושבי עזה מדיכוי האויב".

חוסר האונים של האזרחית שלצערה יכלה רק לצייץ, הוביל אותה להתגייס כאזרחית ישראלית במהלך המבצע לפעילות למען החרמת מוצרים ישראליים 'לאות הזדהות', כחלק ממבצע המבטיח סובסידיה של 16% הנחה למחרים מוצרים ישראליים.

ואולם הציוצים בטוויטר לא נכתבו רק בעת 'סערת רגשות' למראה זוועות המלחמה. וותד גם משתפת בחשבונה קריקטורות קונספירטיביות הטוענות כי ישראל אחראית לבניית כל גופי הטרור בעולם. למה? אתם שואלים, הסיבה פשוטה: בניית גוף טרור בישויות שאינן מוצאות חן בעיני ישראל, תגרום למעצמות להשמיד אותן. כך למשל, ארגון דאע"ש הרצחני בסוריה הוקם על-ידי ישראל במטרה להרוס את סוריה.

ביקורתה על הריגתו של המחבל מערערה בניגוד לחלק מהציבור הערבי-הישראלי, לא הייתה תופעה חד-פעמית אף היא. העיתונאית הציבורית שמשכורתה ממומנת על-ידי משלם המיסים הישראלי, לא רואה גם בעין יפה את הנציגות הערבית בכנסת. ציוץ נוסף שבו היא מביעה את דעתה על חברי הכנסת הערביים מסביר "כי הם דבוקים לכיסאות שלהם כמו שאר המנהיגים הערביים".

יוזכר כי לאחר פרסום ההתבטאות שלה בנוגע ל'אינטלקטואל' הרוצח שחוסל על-ידי הימ"מ, היא רק הושעתה באופן זמני מהגשת תכנים בתאגיד ולא פוטרה ממנו, מה שהביא לתמיהתו של ראש הממשלה בעניין. בנוסף, התאגיד פרסם כי לאחר שיחה שבה הסבירה שדבריה לא הובנו כהלכה, תחזור העיתונאית לתפקידה בהקדם.

יתרה מזו, לאחר פרסום השעייתה הזמנית מהגשת תכנים בתאגיד, פנה 'תא העיתונאיות' אל התאגיד ודרש לבטל את השעייתה. הטיעון לכך הוא, "וותד היא מגישה ותחקירנית פורצת דרך שהביאה לקדמת המסך קול חשוב של נשים ערביות שלא זוכות כלל לייצוג והשעייתה תצעיד לאחור הישג חשוב זה". לתחושת העיתונאיות, כפי שפורסם באתר 'וואלה' ניתן להסתפק בהצהרה ואין כל סיבה להדיחה מתפקידה.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד