בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

עלייה במספר ההרוגים בתאונות דרכים

בשנה הלועזית הנוכחית נהרגו 356 בתאונות דרכים. במשטרה אומרים כי ישנו מחסור בניידות משטרה

  • כלב אליהו
  • י"ח כסלו תשע"ז - 18:01 18/12/2016
גודל: א א א
ארכיון (חדשות 24)
ארכיון (חדשות 24)

במהלך סוף-בשבוע האחרון נהרגו ארבעה בני אדם בתאונות דרכים בכבישי ישראל. הרוגים אלו מצטרפים למספר ההרוגים הגבוה מתחילת השנה האזרחית העומד על 357. לשם השוואה, במהלך השנה הקודמת נהרגו 356 אזרחים בכבישי ישראל.

מגמת עלייה זו, איננה ייחודית לשנתיים האחרונות בלבד. בכל חמש השנים האחרונות, ישנה עלייה הדרגתית, אך רציפה, במספר ההרוגים. מספר ההרוגים לפני חמש שנים עמד על 292 הרוגים, ומאז, הגענו עד למספר השיא העכשווי, שעדיין נתון לשינויים, העומד כאמור על 357. לא תמיד זה היה כך, עד לשנת תשע"ב, הייתה ירידה חריפה במספר ההרוגים השנתי, וניתן ללמוד מכך שהשקעת המשאבים הראויים, צריכה לצמצם את מספר ההרוגים השנתי.

במשטרת ישראל מצטרפים לטענה זו. לדבריהם, הבעיה העיקרית היא חוסר בניידות תנועה עבור אכיפה בכבישים. גם הם מסכימים כי אכיפה מוגברת צריכה להוביל למספרים 'נמוכים' יותר של הרוגים. לטענת המשטרה כאמור, ישנו מחסור תקציבי באופן כללי, ובניידות תנועה ככלל, מה שהפחית בצורה דרסטית את האכיפה והעלה את מספר ההרוגים.

אך משטרת ישראל שכחה להסביר פרט אחד קטן: דו"ח מבקר המדינה שפורסם השנה, הצביע באופן ברור על בזבוז משווע של משאבי המשטרה לכל מיני מטרות עלומות וככל הנראה חשובות פחות, מאשר למאבק בתאונות דרכים. יתרה מזו, לפי נתונים שפורסמו באתר ynet, משטרת ישראל ביכרה שלא לנצל את התקציב שהועבר אליה מ'הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים' עבור ניידות כלל וכלל, ועל חשיבות המאבק בתאונות דרכים אין צורך להסביר.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 23 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד