בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

עלייה במספר התאונות הקטלניות ביהודה ושומרון

השוואת הנתונים בין אזורי הארץ השונים מלמדת על האחראים לתאונות

  • כלב אליהו
  • כ"ו טבת תשע"ז - 16:53 24/01/2017
גודל: א א א
(חדשות 24)
(חדשות 24)

הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה פרסמה אמש את נתוני תאונות הדרכים של השנה החולפת ברחבי הארץ. על פי הנתונים, ישנה ירידה בכל רחבי הארץ במספר התאונות הכללי, במספר התאונות עם נפגעים (הרוגים ופצועים), ובמספר התאונות הקשות (שבהן יש נפגע קשה אחד לפחות). לעומת זאת, בשנה החולפת הייתה עלייה במספר ההרוגים ובמספר הפצועים קשה.

פרסום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לא פירט את ההבדלים בין אזורי הארץ השונים, אך כלל חלוקה לתאונות שאירעו ברחבי הארץ ולתאונות שאירעו ברחבי יהודה ושומרון. מהבדלים אלו ניתן ללמוד על 'תרבות הנהיגה' הקיימת באזורי יהודה ושומרון.

נתוני התאונות שאירעו בשנה החולפת ביהודה ושומרון (באזורים שבשליטת משטרת ישראל בלבד) מצביעים גם הם על ירידה במספר התאונות הכללי, במספר התאונות הקשות ובמספר הנפגעים הכללי, אך ישנו זינוק במספר ההרוגים בתאונות באזורי יהודה ושומרון, עלייה במספר התאונות הקטלניות, עלייה במספר הפצועים קשה, ועלייה במספר התאונות עם פצועים קל ובמספרם.

אזורי הארץ

אזור יהודה ושומרון

תאונות עם נפגעים

ירידה 1.5%

ירידה 8%

תאונות קטלניות

ירידה 1.4%

עלייה 19%

תאונות קשות

עלייה 0.1%

ירידה 14%

נפגעים (כללי)

ירידה 0.3%

ירידה 11%

הרוגים

עלייה 4.3%

עלייה 27%

פצועים קשה

עלייה 1.9%

עלייה 2%

תאונות 'קלות'

ירידה 1%

עלייה 15%

נפגעים באורח קל

ירידה 1%

עלייה 19%

נתוני תאונות הדרכים של השנה החולפת ביחס לשנה שקדמה לה

מניתוח הנתונים ניתן לראות כי ישנה ירידה גבוהה מאוד במספר התאונות הכללי ביהודה ושומרון ביחס לירידה בשאר אזורי הארץ כמו גם ירידה במספר התאונות הקשות (שיש בהן פצוע קשה אחד לפחות אך ללא הרוגים), וירידה במספר הנפגעים הכללי.

עם זאת, השוואת העלייה במספר ההרוגים על אף הירידה במספר התאונות, מלמדת שעל אף שהייתה ירידה במספר התאונות הכללי, היא התבטאה בתאונות בינוניות, אך התאונות הקשות היו חמורות מאוד עם מספר נפגעים גבוה מאוד, ומספר התאונות עם נפגעים קלים גם היא עלתה באופן משמעותי.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד