בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

עמונה תישאר על ההר?!

ארבעה ימים למועד הפינוי וגורלם של תושבי עמונה לוט בערפל. גם אם בג"ץ יאשר את דחיית הפינוי הרי שבניית יישוב חלופי על הר עמונה הולכת ומתרחקת מהמציאות

  • אורי קירשנבום
  • כ"א כסלו תשע"ז - 14:26 21/12/2016
גודל: א א א
סיור של נציגי עמונה, משרד הביטחון והמועצה באזור עמונה (הלל מאיר TPS)
סיור של נציגי עמונה, משרד הביטחון והמועצה באזור עמונה (הלל מאיר TPS)

ביום ראשון, נר ראשון של חנוכה, יפקע התאריך שהציב בג"ץ לפינוי היישוב עמונה. המדינה הגישה אתמול (ג') בקשה לדחיית מועד הפינוי ל-45 ימים נוספים והערב צפויים השופטים למסור את הכרעתם אם לאשר את דחיית הפינוי אם לאו.

ההערכות באשר להחלטת השופטים חלוקות. כיוון שבקשת המדינה מתייחסת לכך ש"יש ליתן משקל רב לאינטרס הציבורי במימוש פסק הדין בדרכי שלום" יש המעריכים כי אין ספק שהשופטים ייעתרו לבקשה. מנגד יש סבורים שבכל הנוגע לבג"ץ אין לדעת מה יילד יום בפרט לאור העובדה שהשופטים דחו לפני כחודש וחצי את בקשת המדינה לדחיית מועד הפינוי והעקיצה ששגרה הנשיאה נאור לפרקליטות המדינה: "עלינו להיזהר פן מועדים שנקבעו בפסק דין יהפכו להמלצה. החובה לקיים פסק דין אינה עניין של בחירה. מדובר במרכיב הכרחי של שלטון החוק אליו כפופים הכל כחלק מערכיה של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית".

במידה והבקשה תידחה הרי שכוחות ההרס צפויים להגיע לעמונה כבר בימים הקרובים בעוד שלתושבים אין שום פיתרון מגורים חלופי, אך האבסורד הגדול שהתברר אתמול עם הגשת הבקשה לבג"ץ הוא כי גם במידה ובג"ץ יאשר את בקשת הדחייה של המדינה הרי שאין שום ביטחון בכך שהמדינה אכן תבנה בהר עמונה יישוב חלופי לחלק מהמשפחות שיפונו.

המדינה ציינה בבקשתה שהבנייה בחלקת 38 הסמוכה ליישוב, ליבת המתווה עליו הוסכם בישיבת התושבים ביום ראשון ובגינה ההכנות למאבק מול הכוחות בשטח נעצרו, נראית בשלב זה כלא ישימה כיוון שקמו עוררים ערבים על חלקת אדמה זו. המדינה אמנם הצהירה שנבחנת האפשרות לבנות בחלקות אחרות הסמוכות לעמונה אך מדובר בהצהרת כוונות בלבד ובודאי שאין לראות בכך התחייבות להקמת יישוב יהודי באזור.

סיכומו של דבר: ארבעה ימים לפני מועד הפינוי של היישוב, שלושה ימים לאחר חתימת ההסכם לפינוי ללא מאבק, וגורלם של תושבי עמונה לוט בערפל סבוך.

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


3 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד