בע"ה י"ח אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

עצומת הורים: "לא להכווין את בנותינו לגיוס לצה"ל"

הורים חתמו על עצומה הקוראת לשר בנט שלא להכניס לחמ"ד עידוד גיוס בנות

  • ו' ניסן תשע"ז - 13:49 02/04/2017
גודל: א א א
תמונה של ארגון חותם (צילום מסך מתוך העצומה)
תמונה של ארגון חותם (צילום מסך מתוך העצומה)

עשרות הורים שבנותיהם לומדות באולפנות ובמוסדות תיכוניים של החמ"ד חתמו על עצומה הקוראת לשר החינוך נפתלי בנט שלא לקדם הכנסת ארגונים המשכנעים בנותדתיות להתגייס לצה"ל, בתוך האולפנות ובתיכונים הדתיים.

בעצומה, שיזם ארגון 'חותם' נכתבה קריאה לשר החינוך: "אל תאפשר פעילות שמטרתה הכוונת הבנות הדתיות לצבא! תכניות אלו משדרות חוסר אמון בתרומה המשמעותית של תלמידות החמ"ד במסגרת השירות הלאומי,והן סותרות את ערכי החמ"ד עליהם חונכו התלמידות".

הרב משה שחור משדרות שחתם על העצומה אמר: "יש לי בת בגיל תיכון, והשליחות התורנית שאנחנו רוצים להעניק לבנות שלנו, מנוגדת לשירות בנות בצה"ל. לא יכול להיות שבמוסדות שמחנכים לנאמנות לתורה וערכי התורה, יהיה עידוד לשירות בנות בצה"ל שהוא בעייתי הלכתית. רוב גדולי תורה לא התירו שירות צבאי לבנות".

הרב שחור הוסיף כי "לא היה מעולם כזה מהלך וחבל שיש כאלו שהולכים ונכנעים לתכתיבים של גורמים רדיקליים שמנסים לשנות את ערכיה הנאמנים של הציונות הדתית".

בארגון חותם מסרו בתגובה: "מסקר שפורסם השבוע עולה כי רוב מוחלט בציונות הדתית תומך בתרומה משמעותית של הבנות דרך השירות הלאומי ורואה בדרך זו דרך המלך לבת הדתית. אנו מקווים כי במשרד החינוך יכבדו את עמדת ההורים, ולא יקדמו כניסה של ארגונים הפועלים בניגוד לתפיסתם החינוכית. אנו קוראים למשרד החינוך לאפשר את עצמאות החינוך בחמ"ד, ולעצור את קידום הניסיונות להכנסת גופים המנסים להמעיט בתרומתו של השירות הלאומי, ופועלים בניגוד לעמדת ההורים, להכוונת הבנות לגיוס לצה"ל".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 17 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד