בע"ה י"ב ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ערוץ 10 מתנצל על דברי הלר

הכתב שהתבטא בשבחה של סרבנית הגיוס אילץ את חברת החדשות להתנצל. שי גליק: כל תלונה גורמת לכתבים לחשוב פעמיים • מבט לתקשורת

  • כ"ז תמוז תשע"ו - 17:44 02/08/2016
גודל: א א א
(צילום מסך מתוך הכתבה)
(צילום מסך מתוך הכתבה)

שי גליק מארגון 'בצלמו' שיגר מכתב מחאה לנציב תלונות הציבור של הרשות השנייה בנוגע לדברים שהשמיע הכתב הצבאי של ערוץ 10, אור הלר, בשבחה של סרבנית הגיוס תאיר קמינר ששוחררה לאחרונה ממעצר ממושך.

ברוך שי, עורך המהדורה המרכזית של חדשות 10, הגיב לפניית הנציב וטען במכתבו כי דבריו של הלר לא הובנו כראוי: "חברת חדשות 10 והכתב הצבאי שלה, אור הלר, מתנגדים בכל תוקף לסרבנות מימין ומשמאל. במקרה של תאיר קמינר היה עניין ציבורי ולכן הנושא סוקר במהדורת החדשות. כוונתו של הכתב הייתה לומר שמדובר בצעירה אידאליסטית שעשתה שנת שירות בשדרות, והציעה לצה"ל לבצע שירות לאומי. אם הכתב לא הובן כראוי הוא מצר על כך".

לפני כשבועיים הלר קיים ראיון מחתרתי עם קמינר, אותה הוא כינה "צעירה ישראלית אידיאליסטית", בעודה יושבת מאחורי סורג ובריח, ימים לפני שחרורה, ובחופשיות רבה נתן לה לשטוח את טענותיה נגד מדינת ישראל. "קמינר שעשתה שנת שירות בשדרות הייתה יכולה בקלות לשקר ולהצהיר בבקו"ם שהיא דתייה, כמו אלפי בנות", אמר הלר, "היא בחרה באידיאולוגיה - צה"ל הלך איתה עד הסוף המר".

"היו רגעים של שבירה בדרך?", שאל הלר את קמינר, כאילו שהוא מדבר עם צעיר שסיים גיבוש לסיירת מובחרת. "ברור שזה לא היה קל... אבל אני עושה משהו שאני שלמה איתו וזה הכי חשוב", היא השיבה. אך המשפט שגרר בעיקר את הזעם הציבורי על הכתבה היה משפט הסיום של הלר לכתבה: "צה"ל אולי נפטר מתאיר קמינר, החברה הישראלית תזכה בה בתחום החינוך".

שי גליק מסר לקול היהודי: "לצערי ערוץ 10 מתחמקים. אבל חשוב להמשיך ולהתלונן. כל תלונה משפיעה וגורמת לכתבים לחשוב פעמיים".

תגובות (2) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד