בע"ה ח' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

ערוץ 2 נגד משרד החינוך

בערוץ 2 תמהים איך ניתן לדבר על הפצצת אוניית האצ"ל ורצח ראש הממשלה במשפט אחד

  • אורי קירשנבום
  • ט"ז שבט תשע"ו - 19:22 26/01/2016
גודל: א א א
האונייה המופצצת מול חופי תל אביב (הנס פין, לעמ)
האונייה המופצצת מול חופי תל אביב (הנס פין, לעמ)

לימודי האזרחות שוב עולים לכותרות ומעוררים סערה, הפעם בעקבות דברים שפורסמו אמש (ב') במהדרות החדשות של ערוץ 2 מתוך ספר האזרחות שאמור לראות אור בקרוב ולשמש ספר לימוד מרכזי בתחום האזרחות.

בכתבה הטיחה הכתבת יעל אודם טענות קשות כלפי משרד החינוך בהקשר לתכנים של הספר החדש וטענה כי חלק מחברי הוועדה שחראית על הספר אף התפטרו ממנה בשל כך שהוא מכוון ל"לאומיות דתית" ולא ל"יהדות ודמוקרטיה".

מהם אותם תכנים חמורים כל כך שנכתבו בספר, שאלתם את עצמכם? ובכן, שני משפטים מתוך הספר ממש 'עברו את הגבול' לטענת ערוץ 2:

הראשון, הוא הערה על כך שהיועץ המשפטי לממשלה קבע כי אין הוכחה שרצח ראש הממשלה רבין היה תוצאה של הסתה, וכי היה מדובר בכשל אבטחתי.

והנה המשפט השני: "אלימות על רקע אידיאולוגי-פוליטי, כגון הטבעת האונייה 'אלטלנה' ב-48', רצח אמיל גרינזוויג בהפגנת 'שלום עכשיו' ורצח ראש הממשלה יצחק רבין".

"כלומר, הכותבים מושיבים בכפיפה אחת פושעים נקלים שבצעו את מעשיהם בניגוד לחוק, עם ראש ממשלה שהורה לצה"ל במסגרת סמכותו לפעול נגד מחתרת שסרבה להתפרק מנשקה", הסבירה הכתבת למי שלא הבין את חומרת העניין.

בהמשך, צטטה הכתבת מתוך הספר כי מרבית הפיגועים בחודשים האחרונים בוצעו על ידי ערבים אזרחי המדינה - נתון שאינו נכון לטענתה. שר החינוך בנט, אגב, צייץ בחשבון הטוויטר שלו כי אין כל משפט כזה בספר החדש וכינה את הפרסום בערוץ 2, שהופיע הבוקר גם ב'הארץ' כ"תת עיתונות".

גם בכירים נוספים במשרד החינוך טענו כי מדובר באוסף של ידיעות שקריות שסביבן התגבשה הכתבה בערוץ 2. ובכל אופן, דעו לכם כי אם אתם חושבים שהפצצת אוניית האצ"ל על נוסעיה היא אלימות על רקע אידיאולוגי אתם בסך הכל "לאומניים דתיים".

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 9 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד