בע"ה ט"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

עשרות אלפים חתמו: חנינה לאלאור אזריה

  • כלב אליהו
  • י"ב טבת תשע"ז - 08:45 10/01/2017
גודל: א א א

עצומה שאורגנה על-ידי רס"ן (במיל') רן לוי, זוכה להיענות גבוהה מצד הציבור, וכבר קרוב ל-90,000 חתמו על העצומה בפחות משבוע. העצומה פורסמה באתר 'Atzuma' שבו מופיע מכתב הקורא לראש הממשלה ולנשיא המדינה לחון את החייל אלאור עזריה שהורשע בהריגה לפני פחות משבוע.

במכתב מפרט רס"ן לוי את השתלשלות האירועים, מתייחס לפסק הדין ולהכרעת השופטת הלר. תוך הדגשה שהתעלמות השופטת מכל טיעוני ההגנה, מלמדת על כך שהמטרה סומנה מראש, וכי היא "סימנה את הצלב סביב ראשו של סמל אזריה, ובמשך שעות הקריאה את הטיעונים שהסתדרו עם קביעתה שהייתה מוטית מראש, הרשעה בהריגה".

יתרה מכך, כותב רס"ן לוי, השופטת קבעה כי גם אם היה מטען על גופו של המחבל, הירי של אזריה לא היה מוצדק, ובכך הוכיחה שבדעתה היה להרשיע את אזריה בכל מצב. לדבריו, "טענה זו של השופטת אינה מתקבלת על הדעת, ומטילה צל גדול על הלך מחשבתה ושיקול דעתה".

לסיכום, פונה רס"ן לוי בעצומה בשמם של רוב אזרחי ישראל, הדורשים באופן חד משמעי להעניק חנינה לסמל אלאור אזריה. חנינה שתביא סוף לסאגה המשפטית חסרת הרחמים וחסרת האחריות, ותחזיר את סמל אזריה הביתה לחיק משפחתו, ולחיק עם ישראל. כמו כן, העצומה דורשת תיקון חקיקה, שימנע את הישנותן של טרגדיות כאלו בעתיד – חקיקה הכוללת אי העמדה לדין פלילי של חייל שירה במחבל בעת אירוע פלילי.

תגובות (8) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד