בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

עתירה לבג"ץ: אפשרו לעציר לשמור שבת וכשרות

שב"ס העביר את עמירם בן אוליאל מבידוד לצינוק. עורך דינו הגיש בג"ץ בדרישה לאפשר לו לשמור שבת וכשרות

  • יח"צ
  • י' אדר תשע"ז - 20:02 08/03/2017
גודל: א א א

בעקבות התנכלות שב"ס לעמירם בן אוליאל, החשוד המרכזי בפרשת דומא, הגיש עו"ד עזריאל פרידנברג מארגון חוננו עתירה דחופה לבג"ץ בדרישה להחזיר את המצב לקדמותו ולאפשר לבן אוליאל לשהות בתא עם שותף המקיים אורח חיים דתי.

בן אוליאל שהה בשבוע האחרון בבידוד כעונש על כך שסירב להיכנס תאו לאחר שבשב"ס החליטו להכניס לתא אסיר שאינו שומר תורה ומצוות.

"שב"ס כפה על העותר חלול שבת למהדרין בכך שהכניס לתאו בהפרדה, אסיר המנהל אורח חיים חילוני מובהק כולל שימוש בטלוויזיה בשבת וחג, ללא הקפדה על כשרות בין בשר וחלב, ובכך כפה על העותר חילול שבת ושבירת כשרות וכיוצא בזה", כתב בעתירה עו"ד פרידנברג, והדגיש כי בן אוליאל שוהה מאז מעצרו בתנאי הפרדה, בתא של שני אסירים אשר הם כלואים בו יחד 22 שעות ביממה.

"לעותר לא עמדה שום אפשרות אלא להיכנס לבור ששב"ס טמן לו. שב"ס רמס ברגל גסה את חוק יסוד כבוד האדם וחירותו".

עו"ד פרידנברג מוסיף כי לא רק ששב"ס אינו מציע פתרון למצב אלא אף בחר להעניש בעונש המחמיר ביותר את בן אוליאל ולהכניסו לבידוד למשך שבוע, כאשר בגדיו לגופו והוא אינו מורשה לקבל בגדים או ציוד מתאו.

לאחר הגשת הבג"ץ הבוקר התברר כי הבוקר הוחזר בן אוליאל לתאו אולם שום סירב להיכנס לתא שכן במקום שהה אותו האסיר. מאחר ועל פי פקודות שב"ס לא ניתן לשים אסיר בבידוד מעל שבוע, החליטו בשב"ס לעקוף את העניין והעבירו את בן אוליאל לצינוק. תנאי הצינוק והבידוד אמנם די דומים, אך בשל הגדרת שמם באופן שונה שב"ס יכול להשליך אסיר לצינוק למרות ששהה את הזמן המקסימלי בבידוד.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד