בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

עתירה לבג"ץ: רה"מ לא יקבע מי יעלה להר הבית

ח"כ יהודה גליק עתר לבג"ץ כנגד ראש הממשלה והשר לביטחון פנים

  • א' ניסן תשע"ז - 20:15 28/03/2017
גודל: א א א

ח"כ יהודה גליק הגיש היום (שלישי) עתירה לבית המשפט העליון בדרישה לבטל את איסור העלייה להר הבית המוטל על חברי הכנסת. העתירה הוגשה כנגד ראש הממשלה, יו"ר הכנסת, השר לביטחון פנים, המפכ"ל, היועץ המשפטי לממשלה ויו"ר ועדת האתיקה של הכנסת.

בעתירתו מבקש גליק משופטי בג"ץ להוציא צו על-תנאי המורה לראש הממשלה להימנע מלתת הוראות למשטרת ישראל. העתירה כוללת מתן הוראות מבצעיות כלליות, אך מפרטת את ההוראות הנוגעות להר הבית ולאיסורים הקשורים בחופש התנועה והפולחן. גליק גם דורש לאפשר את הביקור בהר הבית כבר לקראת חג הפסח בשבוע הבא.

העתירה שהוגשה באמצעות עורך-הדין אביעד ויסולי קובלת על אפליית חברי הכנסת. בעתירה נאמר כי היא מוגשת לצורך "ביטול תופעה ייחודית וחסרת תקדים בתולדות מדינת ישראל, לפיה חברי הכנסת הודרו מהר הבית לתקופה של למעלה משנה, בעוד שכל אזרח או תושב ותייר נכנסו למקום הקדוש ללא כל הפרעה או בעיה".

יהודה גליק (צילום: יהודה פרל)

בהמשך העתירה מפורט הקשר שבין נשואי העתירה לנושא. "בניתוח התנהלות המשיבים בפרשה זו התברר, כי ראש הממשלה נותן הוראות אופרטיביות למשטרת ישראל, כשהוא נמצא בניגוד עניינים מובהק עם האינטרסים הפוליטיים שלו, ובחריגה בוטה בהוראת החוק, אך בגיבוי היועץ המשפטי לממשלה. ואילו משטרת ישראל נמצאת מצייתת להוראות הפוליטיות של ראש הממשלה תוך שהיא מסווה את הציות כ'שיקול דעת ביטחוני' כוזב.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד