בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

פניה לרוה"מ: אפשר תפילה ביום כיפור בהר הבית

עו"ד אביעד ויסולי פנה לראש הממשלה ולשר הביטחון לקראת היום הקדוש על מנת שיאפשרו תפילה במקום הקדוש לעם היהודי

  • יח"צ
  • ז' תשרי תשע"ז - 09:19 09/10/2016
גודל: א א א
דני דנון ואביעד ויסולי בהר הבית (מטה ארגוני המקדש)
דני דנון ואביעד ויסולי בהר הבית (מטה ארגוני המקדש)

עורך דין אביעד ויסולי פנה אל ראש הממשלה ואל השר לבטחון הפנים בדרישה לאפשר ליהודים להתפלל בהר הבית ביום הכיפורים.

בפתח פנייתו הודיע ויסולי כי ביום רביעי הקרוב "מתכוונים יהודים לעלות להר הבית ולהתפלל בו" לרגל יום הכיפורים שחל ביום זה. ו"ממשלת ישראל מתבקשת לאפשר זאת להם".

לדברי ויסולי, הר הבית "קדושתו מודגשת במיוחד ביום הכיפורים, בו התקיימה העבודה היחידה המותרת ביום הכיפורים - עבודת הכהן הגדול". ו"הוא גם המקום היחידי עלי אדמות בו יהודים יכולים לקיים את מצוות ההשתחוויה לה' ביום הכיפורים".

יהודי משתחווה בהר הבית כנהוג ביום הכיפורים (מטה ארגוני המקדש)

עו"ד ויסולי טוען כי התפילה בהר הבית צריכה להיות מאושרת לעולי הר הבית מכל הבחינות. מבחינה חוקתית, חוקית, משפטית ופוליטית, כפי שהוא מפרט בפנייתו אל ראש הממשלה.

"מבחינה חוקתית וחוקית - אין חולק כי ליהודים קיימת זכות מלאה להתפלל בהר הבית". ראש הממשלה נתניהו הצהיר פעמים רבות לכל מדיניות העולם כי במדינת ישראל קיים חופש דת לבני כל הדתות. יש ליישם הצהרה זו גם לגבי יהודים, ובמיוחד בהר הבית - המקום הקדוש ביותר בעולם ליהודים.

"מבחינה פוליטית - תפילת יהודים בהר הבית מחויבת על פי ערכי הליכוד וחוקתו. הממשלה הנוכחית היא ממשלה בראשות הליכוד, ותנועת הליכוד מצפה ממכם לנער מעלינו את גיבנת ה"סטטוס קוו" שקבעה מפלגת העבודה בהר הבית לפני 50 שנה. הגיע הזמן שהליכוד ילמד לשלוט, וישתית את מדיניות ממשלתו על ערכים לאומיים, במקום על ערכי מפלגות השמאל. אין זמן מתאים יותר לכך מיום הכיפורים הקרוב".

"מבחינת משפטית - בג"ץ קבע למעלה מ-15 פעם כי ליהודים יש זכות להתפלל בהר הבית, וניתן להגביל זכות זו אך ורק במקרים חריגים. יתרת מכך, בג"ץ קבע כבר שלוש פעמים כי "על הדרג המדיני, ולא על בית המשפט, לתת תוכן ומשמעות לקריאה ההיסטורית, 'הר הבית בידינו'". כעת זה מבחנו של "הדרג המדיני", קרי: מבחנכם".

בסיום מכתבו מטעם המטה למען ארץ ישראלופורום "נאמני ארץ ישראל בליכוד", גוף שמאגד של מאות חברי מרכז הליכוד, כתב ויסולי לראש הממשלה ולשר כי "הינכם מתבקשים להודיע את החלטתכם בנדון עד יום א' הקרוב, ז' תשרי התשע"ז 9.10.16 על מנת שיהודים המבקשים להתפלל בהר הבית יוכלו לערוך את ההכנות הנדרשות". וכי "העתק מכתב זה מועבר לפיקוד הבכיר של משטרת ישראל כדי שזו תוכל להתכונן לכך מבצעית".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד