בע"ה י"ז ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

פנייה לבנט: "אל תפגע בערכי הציונות הדתית"

שמיניסטיות חתמו על עצומה הקוראת לשר החינוך לחזור בו מהחלטתו להכניס לאולפנות תכנית להכוונה לגיוס לצבא. " אתה מעוניין לעודד פעילות שמטרתה להרחיק ולטשטש את הערכים המרכזיים שאנו מאמינות בהם?"

  • יח"צ
  • ט"ז חשון תשע"ז - 20:42 17/11/2016
גודל: א א א
עשרות שמינסטיות מאולפנות ברחבי הארץ חתמו בימים האחרונים על עצומה לשר החינוך נפתלי בנט ובה קריאה לחזור בו מהחלטתו להכניס לאולפנות תכניות להכוונת בנות לגיוס לצבא, צעד המנוגד לדבריהן לערכי הציונות הדתית ותורת ישראל.

"אנחנו, שמיניסטיות מאולפנות ברחבי הארץ, פונות אליך בנושא שבוער לנו כתלמידות במערכת החינוך הממלכתית דתית בישראל", נכתב בעצומת השמיניסטיותשארגן ארגון חותם – יהדות על סדר היום.

"מגיל צעיר אנו גדלות על ערכי הציונות הדתית, ערכי הנתינה לעם ישראל, מסירות לארץ ישראל ונאמנות לתורת ישראל. בגיל התיכון אנו זוכות להעמקה ובירור של הזהות הייחודית לנו כנוער הציונות הדתית במסגרת האולפנות שבהן בחרנו ללמוד, וכשאנו מסיימות את חוק לימודינו אנו מלאות רצון רב לתרום למדינה ולעם.

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

רוב בוגרות האולפנות, המתחנכות על ערכי הצניעות והנאמנות לתורת ישראל, בוחרות בדרך שמתאימה יותר לבת הדתית – תרומה משמעותית במסגרת השירות הלאומי.

מובן שאנו מכבדות ומעריכות כל בת בהתאם לבחירתה האישית, אך אנו בטוחות שבנות שמעוניינות להתגייס לצבא יוכלו לקבל סיוע והכוונה באופן פרטני, דרך פנייה לאחת מהעמותות הפועלות בעניין.

כעת, משרד החינוך שבראשותך, מעוניין להכניס לאולפנות שלנו תכנים ומסרים שבאים לשנות את אותם ערכים שאנו מתחנכות עליהם לאורך שנים, מתוך שידור חוסר אמון בתרומה המשמעותית שלנו במסגרת השירות הלאומי, וניסיון להביא אותנו לשירות צבאי, שאינו תואם את תפיסת עולמנו.

אנו רוצות לשאול אותך, כבוד השר, האם היית מאשר להכניס תכנים שנגועים בחוסר צניעות או שמנוגדים להלכה היהודית, במסגרת פעילות חינוכית באולפנות וישיבות? אנו בטוחות שהתשובה לשאלה זו היא שלילית, ולכן אנחנו שואלות למה בנושא גיוס בנות דתיות לצה"ל, שיש בו בעיות צניעות רבות ומורכבות נפשית והלכתית גדולה לבת שומרת תורה ומצוות, אתה מעוניין לעודד פעילות שמטרתה להרחיק ולטשטש את הערכים המרכזיים שאנו מאמינות בהם?

אנחנו מבקשות ממך לשקול שוב את החלטתך בנושא", נכתב.

מכתב השמיניסטיות מגיעה על רקע עצומת רבנים שארגן ארגון חותם ובה קריאה לשר בנט שלא לפגוע במדיניות החמ"ד והרבנות הראשית המתנגדת לגיוס בנות לצבא.

הרבנים הדגישו את החשיבות לשמור על אוטונומיה של החמ"ד " עמדה זו הייתה מאז ומתמיד גם עמדתה של מועצת החמ"ד, שקיבלה במשך כל שנות קיומה אוטונומיה מוחלטת באשר להחלטות ערכיות וחינוכיות כאלו, כנדרש על פי חוק החינוך. לאחרונה נעשים ניסיונות שונים להיכנס לתוך מערכת החינוך הדתית ולהשפיע על בנות להתגייס לצה"ל במקום לשירות הלאומי." הוסיפו.

לסיום יצאו הרבנים בקריאה לשר בנט ולכל הנוגעים בדבר – " אנו קוראים בזאת לשר החינוך, מר נפתלי בנט, ולכל הנוגעים בדבר, לשמור על ערכי החינוך הדתי ועל עקרונות החמ"ד, המבוססים על פסקי הרבנות הראשית לישראל."

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד