בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

פרשיית גטאס: הכתובת הייתה על הקיר?

כבר לפני שנה וחצי הפעיל גטאס מערך שנועד "לשבור את הבידוד של האסירים הפלסטינים" והזמין ערבים לסייע למחבלים שמרצים מאסרי עולם

  • ג' טבת תשע"ז - 12:47 01/01/2017
גודל: א א א
כלא קציעות (דוברות שבס)
כלא קציעות (דוברות שבס)

חבר הכנסת הערבי באסל גטאס (בל"ד) המצוי בימים אלה במעצר בית לאחר שנעצר ונחקר בפרשת הברחת הטלפונים למחבלים הכלואים בישראל החל בפעילותו למען המחבלים בכלא הרבה לפני שרשויות החוק במדינת ישראל שמו עליו את היד בצעד מתוקשר, כך עולה מפרסום של מכון "מבט לתקשורת פלסטינית".

לפני כשנה וחצי פתח באסל גטאס עמוד פייסבוק בשם "כתוב לאסירים" שבאמצעותו הוא הזמין את הציבור להעביר מסרים והודעות "ישירות" לאסירים ביטחוניים: "לפני כל ביקור אנו נפרסם את השם, התמונה ופרטי האסיר/ה שאנו עומדים לבקר, ואתם תכתבו בתגובות מסרים לאסירים כדי שנעביר אליהם ישירות", כתב גטאס בעמוד הפייסבוק הייעודי.

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

המנגנון של גטאס ייחודי היות שהוא מאפשר העברת מסרים לאסירים באופן ישיר: "ראוי לציין כי הביקורים האלה אצל האסירים הם היחידים הישירים, היות שביקורי המשפחה ועורכי הדין נערכים דרך מחסומי זכוכית". עמוד הפייסבוק פרסם את מטרת המנגנון: "העמוד יהיה פלטפורמה להעברת קולכם ומסריכם אליהם. זה יהיה נדבך נוסף וחשוב בשבירת הבידוד של האסירים".

צילום מעמוד הפייסבוק שפתח גטאס

ההזמנה "לכתוב לאסירים" באמצעות ח"כ גטאס הועברה לציבור הערבי גם בעיתון הרש"פ. במכון "מבט לתקשורת פלסטינית" תמהים האם מניעים הומניטאריים תמימים עומדים מאחורי היוזמה "כתוב לאסירים" כפי שטוען גטאס, או שמא מדובר בשיטה מתוחכמת שבאמצעותה הוא עקף בידוק ביטחוני בשירותם של כל מי שרוצים להעביר מסרים לאסירים?

בעמוד הפייסבוק נכתב עם פתיחתו: "...בין האסירים האלה יש 240 ילדים ו-73 נשים ונערות... אגודות לזכויות אדם תיעדו 103 מקרים של אסירים שמתו כשהידים עקב עינויים. ישראל נוהגת באסירים הפלסטינים בהזנחה שיטתית, ואף ניתן לומר כי מדובר בעינוי במלוא מובן המילה... וכן במניעת זכויותיהם האנושיות והפוליטיות האלמנטריות... השמירה על קשר עימם, הבטחת צרכיהם והחתירה למען חירותם - הנם חובה לאומית שנמצאת בסדר העדיפויות של מאבקנו".

עמוד הפייסבוק "כתוב לאסירים" נסגר בינתיים, אך מכון "מבט לתקשורת פלסטינית" שמר ותרגם מספר פוסטים ממנו טרם סגירתו. באחד הפוסטים שפורסם בחודשים הראשונים לקיומו של העמוד הודיע גטאס מראש על כוונתו להיפגש עם שלושה אסירי עולם, המחבלים מרוואן ברגותי, כרים יונס וווליד דקה. ווליד דקה, שהיה אחד מרוצחי החייל משה תמם בשנת תשמ"ד, הוא אסיר שלו על פי החשד העביר גטאס דברים אסורים במהלך ביקורו בכלא.

עיתון הרש"פ דיווח על השקת עמוד הפייסבוק "כתוב לאסירים": "חבר הכנסת הערבי בכנסת הישראלית, באסל גטאס, השיק אתמול, יום שישי, את יוזמת 'כתוב לאסירים', שמטרתה להעמיק את הקשר עם אסירי החרות ולסייע לשבירת הבידוד מהם. גטאס אמר בהודעה לעיתונות: 'ישראל נוהגת באסירים הפלסטינים בהזנחה שיטתית, ואף ניתן לומר כי מדובר בעינוי במלוא מובן המילה. דבר זה מתבטא בפרט בכליאה בבידוד, במניעה מהאסירים לקבל את הטיפול הנחוץ למחלות ולפציעות וכן במניעת זכויותיהם האנושיות והפוליטיות האלמנטריות.' הוא המשיך: 'האסירים הפלסטינים הם הלב הפועם של הסוגיה. הם משלמים בחירותם למען חירות עמנו - אנו סבורים כי המעקב אחר סוגייתם, השמירה על קשר עימם, הבטחת צרכיהם והחתירה למען חירותם - הם חובה לאומית הנמצאת בסדר העדיפויות של מאבקנו'".

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד