בע"ה ט"ו ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

פרשת עמונה בפרשת דרכים

במטה ממשיכים לקרוא לפעילים להגיע ולהערך למאבק נחוש, אך במקביל נעשים מאמצים להוציא אל הפועל את המתווה עליו חתמו התושבים. הבוקר פורסמה בערוץ 7 כתבה על הסכמת התושבים לפינוי מרצון בכל מקרה - אך הורדה כעבור זמן קצר

  • אורי קירשנבום
  • ב' שבט תשע"ז - 14:51 29/01/2017
גודל: א א א

עשרה ימים לפני מועד הפינוי שקבע בג"ץ ונראה שהבלבול בכל הנוגע למה שצפוי להתרחש בעוד ימים מועטים בעמונה רק הולך וגובר.

העבודות בחלקות שעליהן סוכם עם התושבים לבנות יחידות דיור עבור חלק מהמשפחות לא החלו בשטח וקשה להאמין שיחלו בימים הקרובים. ביום שלישי צפוי להתקיים דיון נוסף בבג"ץ בעתירות שהגישו ערבים מהכפר הסמוך בסיוע עמותות השמאל לפיהן יש להם בעלות על האדמות הללו.

מטה המאבק ממשיך לקרוא לפעילים להגיע לעמונה ומצהיר כי במקום יתקיים מאבק נחוש. "אסור שהפינוי יעבור בשקט, אם זה עובר בשקט זה נזק אדיר לארץ ישראל. חייבים להיות בעמונה כשזה קורה", נכתב בהודעה שנשלחה אמש (מוצ"ש) לאלפי פעילים. עוד ועוד דיווחים מתקבלים על הערכות כוחות צבא ומשטרה גדולים לביצוע הפינוי כבר בימים הקרובים.

הבוקר (א') פורסמה בערוץ 7 כתבה על כך שתושבי עמונה חתמו על מכתב חדש בו הם מצהירים שהם עומדים עדיין בהתחייבותם בפני בג"ץ לפינוי היישוב בדרכי שלום גם במידה והמתווה יקרוס. הכתבה הורדה מהאתר זמן קצר לאחר שפורסמה אך עבור פעילים רבים היא הגבירה את החשש שההערכות בשטח למאבק היא בבחינת "אחיזת עיניים" ונועדה ליצור לחץ על המדינה ולהגביר את הסיכויים הקלושים שהמתווה ייצא אל הפועל כפי שסוכם בעת החתימה עליו מצד התושבים ולא להערך באמת למאבק מול כוחות הפינוי.

במטה מבהירים שהם "ממשיכים לפעול בשני המישורים" והקריאה לפעילים להגיע ולהערך למאבק עדיין תקיפה. במישור הפוליטי, מבהירים במטה בשבוע האחרון שהלחץ כרגע צריך להיות מופנה להחלת חוק ההסדרה גם על היישוב עמונה, ולא למציאת פתרונות נקודתיים בדמות מתווה ייעודי לעמונה.

תגובות (1) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 25 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד