בע"ה י' ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

פשיטות ואזהרות בבתיהם של פעילים

לקראת פינוי עמונה בלשי משטרה פתחו בסדרת פשיטות על בתיהם של פעילים וחילקו דו"ח אזהרה. ארגון חוננו: "כמו בדיקטטורה"

  • יח"צ
  • ט"ו כסלו תשע"ז - 17:49 15/12/2016
גודל: א א א
(אברהם שפירא)
(אברהם שפירא)

שוטרים ובלשים מסתובבים בשעות האחרונות בבתיהם של פעילים שונים ומזהירים אותם לבל יפעלו כנגד גירוש תושבי עמונה.

תחילה הגיעו בלשי משטרה לבית הוריו של צעיר תושב בנימין. הבלשים מסרו לו "דו"ח אזהרה" בו נכתב כי הוא "מוזהר שלא להפר את הסדר ולא לעשות כל מעשה העשוי להוות עבירה פלילית בקשר לפינוי הצפוי בישוב "עמונה". מובהר כי כל מעשה המהווה עבירה פלילית, יטופל על ידי משטרת ישראל כדין".

מאוחר יותר פשטו שוטרים על בית משפחה בחברון. השוטרים ביקשו לשוחח עם שניים מבני המשפחה, אשר לא שהו בבית. בארגון חוננו מדווחים כי למרות שלא היה לשוטרים צו, הם נכנסו לבית וערכו חיפוש במקום. משלא מצאו את שני הילדים, התקשרו השוטרים לאחד מהם והזהירו אותו לבל יפר את הסדר בעמונה.

גם לביתו של תושב הישובים צופים שבשומרון, הגיעו בלשי משטרה והזהירו לבל יפעל כנגד ההרס והחורבן הצפוי בישוב עמונה. לאחר מכן, הגיעו בלשים גם לביתו של תושב הדרום, אשר גורש בעבר מאחד מיישובי גוש קטיף והזהירו גם אותו.

כמו כן, המשטרה הזהירה פעילים נוספים מפתח קווה, מעון, אלון מורה, בית עין, בית אל, אזור שילה ועוד.

עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו הגיש תלונה דחופה בעניין לשר לביטחון פנים גלעד ארדן "יש כאן אינדיקציה ראשונה למעבר למצב "הסר כפפות" ו"הכל מותר. לא הכל מותר לממשלת ישראל, ועליך, ובכל הכבוד, החובה לוודא כי משטרת ישראל תפעל כלפי האזרחים במסגרת החוק ולא בבריונות כפי שנעשה בנסיבות תלונה זאת." כתב.

עורך דין משה פולסקי גם הוא מחוננו הוסיף כי "לאזהרות אלו אין כל מקור או עיגון בחוק, ומדובר בניסיון נואל של משטרת ישראל לשוות להפגנות לגיטימיות ומתבקשות צביון של מעשים פליליים וזאת כחלק ממסע דה לגיטימציה שמבקשת משטרת הגירוש לעשות למתיישבים כפי שהיה בעת הגירוש מגוש קטיף.

מדובר פשוט בניסיון להלך אימים על אזרחים ועל ציבור שלם המבקשים לממש זכות יסוד בסיסית במשטר דמוקרטי והיא מימוש חופש הביטוי כדי למחות ולהפגין כנגד מעשה איוולת של המדינה המבקשת שוב לעקור מתיישבים מביתם ולזרוק אותם לרחובות." מסר.

לסיום הוסיף פולסקי "מניסיון בפינויים קודמים, כדאי וראוי שמשטרת ישראל תזהיר את השוטרים שלא לפעול באלימות ובברוטליות כפי שזכור מהפינוי הקודם."

בארגון חוננו מסרו כי מדובר בפרקטיקה פסולה. "נכון לרגע זה לא קיים איסור להגיע לישוב עמונה ולמחות במקום. המשטרה נוהגת בצורה המזכירה משטרים דיקטטוריים, ומנוגדת לחוקי יסוד ולהחלטות בתי המשפט".

תגובות (3) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 14 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד