בע"ה י"א ניסן תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

פתחו בחקירה פלילית כנגד הרפורמים

בעקבות פרובוקציית הרפורמים בשבוע שעבר בכותל פנו היום במרכז ליב"ה למשטרה בדרישה לפתוח בחקירה כנגד המתפרעים. " שתיקתם של גורמי אכיפת החוק מול ההתנהלות של מנהיגי התנועות הרפורמיות חמורה ומדאיגה"

  • יח"צ
  • ו' חשון תשע"ז - 08:35 07/11/2016
גודל: א א א
רחב הכותל המערבי ()
רחב הכותל המערבי ()

בעקבות התפרעויות הרפורמים ונשות הכותל ברחבת הכותל המערבי בשבוע שעבר, פנו היום ממרכז ליב"ה במכתב למפקד מחוז ירושלים ניצב יורם הלוי, וליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט, בבקשה להורות על פתיחת חקירה פלילית והעמדתם לדין של משתתפי צעדת הרפורמים.

במכתב מתואר כי במהלך תהלוכת הרפורמים, המשתתפים לא שעו להוראות הסדרנים במקום ואף דחפו ותקפו אותם, את המתפללים ואזרחים שונים שנכחו במקום שביקשו למחות על הפגיעה בקדושת המקום ועל הפרת החוק המתבצעת במקום לנגד עיניהם תוך פגיעה ברגשות המתפללים. עוד ציינו במרכז ליב"ה במכתב התלונה שהוגשה באמצעות עו"ד משה פולסקי כי במעשיהם גרמו הצועדים להתפתחות תגרה המונית ברחבת הכותל.

"תמוהה היא העובדה כי במשך כל תקופת ביצוע העבירות האמורה נמנעה משטרת ישראל מלבצע את תפקידה, לא אכפה את החוק והסדר במקום ואפשרה למתפרעים הרפורמים לתקוף את הסדרנים, את המתפללים והאזרחים ואפשרה להם, לפגוע בקדושת המקום וברגשות הנוכחים והמוני שלומי אמוני בית ישראל" נכתב בתלונה.

>הירשם עכשיו ותקבל את הכותרות החשובות למייל האישי!<

בהמשך מפרט עו"ד פולסקי את סעיפי החוק עליהם לכאורה עברו משתתפי הצעדה וכן כי מדובר בעבירות שדינם מאסר "חשוב לציין כי בהתאם לתקנות השמירה על מקומות קדושים ליהודים, תשמ"א-1981 הכותל המערבי ורחבתו, נכללים האיסורים בדבר עריכת טכס דתי שלא על פי מנהג המקום, הפוגע ברגשות ציבור המתפללים כלפי המקום. אין ספק כי עריכת טקסים רפורמיים וקונסרבטיביים כשלעצמם, ברחבת הכותל המערבי, ואף עריכת טקסים בהם מעורבים גברים ונשים ללא הפרדה בתוך עזרת הנשים אינם תואמים את מנהג המקום פוגעים ברגשות ציבור המתפללים במקום, פוגעים ברגשות כלל שלומי אמוני בית ישראל ואף עשויה להביא לפגיעה בשלום הציבור. כיוצא מכך, חילול מקום קדוש או פגיעה בו בכל דרך אחרת, דינה - מאסר שבע שנים."

במרכז ליב"ה שהגישו את התלונה אמרו בתגובה: "שתיקתם של גורמי אכיפת החוק מול ההתנהלות של מנהיגי התנועות הרפורמיות חמורה ומדאיגה. גורמים רפורמים עסוקים כבר תקופה ארוכה בלפלג את עם ישראל ומבקשים לקרוע את הכותל- לב האומה. המיעוט הקולני המגיע בליווי כלי תקשורת פוגע הן בחוקי מדינת ישראל והן ברגשות עם ישראל , אין רצונם להתפלל ולהיות חלק מקדושת המקום אלא מטרתן אחת ויחידה- ליצור פרובוקציות ולפגוע במדינת ישראל. אנו קוראים לגורמי המשטרה והיועמ"ש לנקוט בכל האמצעים הנדרשים להעמיד לדין את מי שעברו על החוק ולפעול כדי למנוע בעתיד הישנות של מקרים דומים."

נזכיר כי בשבוע שעבר נחשף בראש מאבק הרפורמים עומדים אנשי שמאל קיצוני. "הרבה" עידית לב שהובילה את "התפילה השוויונית" היא מנהלת מחלקה בארגון השמאל הקיצוני רבנים לזכויות אדם אשר פועל ליצירת דה לגיטימציה לישראל ובן השאר היה אחד ממקורותיו של דו"ח גולדסטון. לב עצמה היתה ממובילות הפגנה בלתי חוקית של יהודים וערבים כנגד פעילות צה"ל ברצועת עזה בזמן מבצע צוק איתן.

גם ראש התנועה הרפורמים העולמית ריק ג'ייקובס שהוביל אף הוא את התפילה שותף לאג'נדות שמאל קיצוני ובביקור שערך לאחרונה בישראל השתתף בפעילות של ארגון שמאל קיצוני נוסף – רופאים לזכויות אדם – בכפר פלסטיני באזור טול כרם ושיבח את פעילות הארגון, אשר בין השאר מלווה ומסייע בעתירות של מחבלים הכלואים בבתי הכלא בישראל. גייקובס אף חבר במועצה הבין לאומית של הקרן החדשה לישראל.

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


0 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 13 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד