בע"ה י"ט אדר ב תשפ"ד
הרשמה לניוזלטר שלנו

Close

פתח-תקווה: ראש העיר נגד המסתננים

תקיפתה של ילדה בידי אזרח סודני, מעוררת סערה

  • כלב אליהו
  • כ"א טבת תשע"ז - 16:53 19/01/2017
גודל: א א א

תקיפתה של ילדה מפתח-תקווה בידי אזרח סודני שבאה לאחר אירועי אלימות רבים בחודשים האחרונים בפתח-תקוה, שבהם היו מעורבים אזרחים סודנים ואריתראים רבים, גורמת לתסיסה בקרב אזרחי העיר החשים חוסר ביטחון.

המחאה הגוברת בקרב תושבי העיר הובילה את ראש העיר איציק ברוורמן לפרסם פוסט בפייסבוק שבו הוא מספר על מכתב שהוא שלח אל גורמי אכיפת החוק בעניין, ובו הוא מצהיר כי ימנע את כניסתם של אותם אזרחים זרים לתחומי העיר.

על הפוסט שפרסם ראש העיר הגיבו אנשים תגובות שונות. תגובה אחת עוררה סערה מיוחדת "היחיד במדינה שמטפל בקופים האלה סוף סוף כל הכבוד, מקווה שילמדו ממך לא רק ראשי העיר הנוספים אלא גם הממשלה הדפוקה". הסיבה לסערה לא הייתה הייחודיות של תגובה זו על פני התגובות האחרות אלא בעיקר בגלל שראש העירה סימן עליה 'לייק', ומיד הואשם בגזענות.

חבר מועצת העיר רמי גרינברג הופתע לדבריו מהתנהלות ראש העיר. לדבריו, בכדי להחזיר את תחושת הביטחון לפתח-תקוה יש צורך לעשות מעשים, אך במקום לבצע אותם בחר ראש העיר 'לתת דרור לביטויים חמורים וגזעניים בדף הרשמי של ראש העירייה – ביטויים שהם בגדר הפלילי וחבל שהם מעודדים את הסגנון הזה'.

במכתב ששלח ראש העיר לגורמי האכיפה השונים ובהם השר לביטחון הפנים, שרת המשפטים והיועץ המשפטי לממשלה הוא הבהיר כי יפעל כנגד הישנותם של אירועים אלימים המבוצעים על-ידי מסתננים בפתח-תקוה. "בסוף השבוע נפל דבר כאשר באירוע מזעזע פרץ עובד זר סודאני לביתה של משפחה, שישנה את שנת הלילה וניסה לפגוע מינית בנערה בעודה ישנה. מקרה התקיפהמצטרף למקרים נוספים בהם החיכוך האלים עם ציבור העובדים הזרים הופך למטרד מסוכן של ממש ולא אאפשר זאת עוד".

בהמשך הבהיר ראש העיר את תכניותיו, "באם לא תיקח המשטרה את החוק לידיים, תעשה זאת העירייה כראות עיניה, ואני מתריע בפניכם כי רף הסובלנות של תושבי העיר הולך וקטן לנוכח האדישות של גורמי האכיפה. אינני מתכוון לתת יד לאדישות זו ובמידת הצורך אמנע כניסת עובדים זרים לעיר".

מלשכתו של ראש עיריית פתח-תקוה נמסר, "ראש העיר פתח תקווה איציק ברוורמן, מגנה התבטאויות פוגעניות ומסיתות ובפרט כלפי העובדים הזרים. גם בתקופה קשה זו בה קיים חיכוך רב בין התושבים לבין העובדים זרים שבעיר, קורא ראש העיר לשמירה על סובלנות ולהימנע מהדרדרות השיח פן ידרדר לאלימות ולהסלמה. לצערנו, אכן נפלה טעות וסומן 'לייק' בפוסט פוגעני. עם היוודע הטעות היא תוקנה מידית."

תגובות (0) פתיחת כל התגובות כתוב תגובה
מיון לפי:

האינתיפאדה המושתקת


2 אירועי טרור ביממה האחרונה
האירועים מה- 24 שעות האחרונות ליומן המתעדכן > 18 מהשבוע האחרון

סיקור מיוחד